Sunday, March 29, 2015

anda adalah anda

4 comment(s)

saat dulu pernah satu masa aku rasa rendah diri sangat

diri serba kekurangan, tak hensem, tak jambu, tak kaya aka punyai duit banyak

bila melihat si mereka aku pernah tunduk kepala, rasa malu yg amat

dalam hati beruntungnya mereka punyai segalanya



bila ingat balik, rasa menyesal plak sbb aku begitu

bodoh pun ada rasa

kini banyak menda, aku guna pendekatan  ' ahh, biarlah, mereka takde apa yg aku ada'



syukuri sudah apa yg Allah bagi, mencukupi dah cuma kita perlu nikmati aje

kadang manusia jadi begini ( merendah diri ) kerna mereka suka membandingkan diri dengan orang yg dirasakannya sempurna sedangkan mereka tak sedar diri sendiri lebih sempurna dari yg dibandingnya

jangan sesali kekurangan yg ada, bahkan berbangga dengan nikmat dari Dia yg telah menjadikan kita begini dengan cara kita & rupa kita



kita lihat dia hensem mulus tapi kita tak tau dia yg paling menderita kerna susahnya nak mendapatkan pasangan sempurna kerna kadang org sekarang takut untuk bersama dengan si sempurna sbb senang ditinggalkan katanya, itu contohlah ye, haha...bukan semuanya begini

kadang juga kita tengok mereka sangat kaya, apa yg diingini semua dapat, tapi kita tak tau mereka sunyi & banyak korbankan masa segalanya untuk menjadi kaya seperti itu

2 perkara ini seringkali semua orang banding kan serta keluhkan



lepaskan, bebaskan & let it go bak frozen

teruskan aje berjalan ke depan, senyum & be positif serta yakin anda yg terbaek setakat ini, just be urself

tetapi ingat jangan over confident plak, nanti orang ingat anda sangat poyo!

haha



ini antara tips awet muda



Sunday, March 22, 2015

sila hati-hati

1 comment(s)

zaman skrg & zaman lepas adalah berbeza kerna zaman kini wujudnya internet,handphone,facebook ,twitter serta byk lagi medium lain yg menyebarkan berbagai cerita

orang kata even klau nak sebarkan video sekalipun hanya perlukan beberapa saat shj,hanya dihujung jari



sbb tulah zaman kini unik kerna senang wujudnya hero FB, keyboard warrior & jaguh kg serta watak hangat2 tahi ayam

semua menda ikut musim sehingga 1 tahap agak sukar tuk dihadam

musim stering lock, musim boikot, musim pilihanraya,musim hero&heroin terlampau atau musim persenda hukam hakam agama hudup & sebangainya

nih belum lagi badai GST nih



kalau ilmu senipis kulit bawang usah berkeyboard warrior seperti ilmu seluas lautan

kalau ilmunya hanya sekecil hati virus usah dibuat video ala2 nak buat Filem PGL

wasatiah sudah, bersederhana sudah, bercakap bila perlu & tak tahu diam

bila open minded sangat orang kita,maka senang nak buat video dan sebar, macam cukup ilmu dah lagaknya tapi bila generasi kita tgk, kesian mereka mudah terpesong



generasi kita ramai yg bijak atau boleh berfikir dah kerna mereka pakai susu Enfagrow, Pediasure,Anmum & Mamil sbb tu sel sel otak berhubung

bila banyak sangat sel sel itu berhubung terus tak tau nak pergi mana dah, semua dah macam logik akal, sbb itulah mudah sangat persenda sana sini macam mengupas isu seperti mengupas kulit bawang

alih alih dapat ugutan bunuh,pukul,rogol & saman terus disalahkan org lain

menyalahkan org lain atau menunding jari pun pun satu hal senang macam main tunjuk2 je



berhati-hatilah bila nak bagi pendapat & contoh

kalau tak kena gaya & teladannya, hilang respect org kat kita

ada degree master bertingkat tingkat tapi bodohnya kalah bangunan KLCC



logiknya kat sini, tak tau tanya, tak pandai DIAM!


Thursday, March 19, 2015

anda

3 comment(s)


apa yg special nya anda?

sbb anda adalah anda

anda pandai bawa diri, pandai survive sendiri & anda suka jadi diri anda sendiri yg mana tidak seperti yg lain

mereka yg terbuang itu lain, yg mana sememangnya tidak sesekali ditakdirkan untuk diri ini



walau kadang tidak mempunyai minat yg sama tapi ada certain juga kita tetap satu sama

bukan semua harus kita pinta sempurna atau sama dari A smpai Z, ada satu dua itu sudah cukup memadai yg mana bleh buat kita hanya berdua di dunia satu sama

haha



jaga apa yg anda ada, percaya apa yg anda miliki & perjuangkan hak anda

cemburu itu sesekali perlu sangat perlu sbb its ' so sweet '



syukuri masa yg ada, usah difikirkan yg seterusnya kerna kita cuba mencorak yg terbaik

kadang kita perlu keluar dari rutin yg sama supaya kita tak bosan, kadang kita perlu juga kekalkan rutin yg ada sbb ia sangat seronok untuk diharungi

5 tahun bukan singkat tp nikmat pahit manis yg patut kita perjuangkan dan belajar sama2



sincerely

ME   :P