kadang malas nak cerita perihal keje sangat kat sini
sbb aku tahu, customer always rite
walau tadi muka aku dah merah giler menahan marah
mungkin juga sbb lapar, belum dinner lagi
tu lah sbbnya kalau customer yg tetiba rasa nak menang sangat, aku dah tak boleh tolak ansur sangat
sudah terang lagi bersuluh engkau yg salah, lagi mau cari pasal
complain untuk kebaikan takpe
ini kalau complain untuk mengambil kesempatan ' itu dah cam haram!'
sudah jelas kami tulis kat tanda harga tu, tertera dengan jelas, kalau dibaca & dieja betul-betul bahawa kalau beli barang A dan barang B campur maka harganya akan ada potongan / promotion
ini ko gi gatal ko** gi ambik barang A dan barang A memangla takde harga promotion malaun wei
gigih ketegak ngn aku kata kami tipu dia, sbb kat situ ( tanda harga tiada tunjuk )
harus aku bawak ke tempat kejadian itu (tempat tanda harga ) , malu la ko wei
then salah kan kami balik ( sbb nak menang kannn )
katanya 'saya sibuk shopping datang tengok harga je lah, mana tau ada promotion mcm tuh, barang nih dengan barang nih je ' muka kelat nak mampus nih, mcm pendeta gayanya
aduiii...aku gelak je wei, dalam hati aku cakap pandai plak ko ye
harga murah nak ( boleh nampak dengan jelas ) tapi kalau barang apa ( tak mo baca detail la plak )
tapi dia nih tetap nak menang wei, nak salahkan kami
aku sbb 'floor leader' no wei aku akan bagi ko harga murah tuh, never!
as long kami ada hak,dan tak menunjukkan kami cheating ko, aku takkan bagi!
so lepas lama pot pet pot pet ngn aku dan aku bertegas tak nak bagi, beliau ungkit hal hal lalu entah apa -apa entah
kata company kami banyak tipu beliau
plak dah wei!
anakharam, kisah lepas tu, takde kena mengena ngn aku
if aku entertain then company salah, aku tetap akan bagi harga murah
if kami salah lah
then kalau tau ko nak wat dajal , no wei!
ada ke patut dia wat contoh, katanya kat Australia kalau kes macam nih
mereka akan bagi harga murah barang tu then bagi lebih satu tau, sbb cheating customer
entah macam mana menyirap aku, aku jawab selamba
'ni malaysia yer puan'
'mintak maaf ye puan, saya tak boleh bagi harga tadi, sbb kami dan menerangkan dekat tanda harga tadi memang dua barang itu shj ada harga promotion'
agaknya dah tak larat, aku asyik menjawab aje
beliau mcm nak buat kata-kata penutup
'yelah, lain kali buat promotion betul-betul'
jangan tipu-tipu dan mengelirukan kami lagi
aku senyum aje dengar, senyum ada makna
senyum kemenangan
'padan muka tak dapat harga murah!' asshole!' ~ kata dalam hati je ye
well kesimpulannya aku paham, kadang kami ada terbuat silap
kadang ada staff kami yg termistake letak tanda harga di tempat yg salah atau terlupa tanggal
atau juga system yg bermasalah
namun kami dalam kes ini, jika ini menjadi kesalahan kami, kami mmg promise akan bagi harga yg murah
aku tak taula tempat lain atau dengan warga retail yg lain
tapi kalau dengan aku, if team aku yang salah mmg kami akui dan aku akan bagilah harga yg terendah
tapi actually kalau ada udang di sebalik mee, no wei!
jangan guna pakai 'customer always rite kat sini ! ok! '
pernah ada kes, ada customer bukak diskaun sticker tampal kat barang new arrival
sorry la wei, tak dapatla, sbb mostly staff boleh differentiate mana yg bukan promotion
skrg nih customer tu baru keluar ' jail '
13 comment(s):
perkattan tu dah tak boleh digunapakai kan :)
geram plak aku baca.
geram dengan puan tu.
dasar puan tak reti bahasa.
lekuk je kepala dia dengan barang tuh.
haishh.
customers ni banyak perangai.
nak barang elok tapi harga murah..adoii
kalo camtu suruh dia duk australia la kalo nak harga murah sangat.
bikin panas je ade customer camni.
biasala manusia banyak ragamnya.. ada yg ok ada yg tidak...
kalau kastemer camtu mmg sohih muka penipu. mmg ada udang di sebalik mee. hati mana yg tak marahkan.
dulu time kije cenggini, banyak juga merasa. rasa nak melempang pon ada...huhuhu
alaa dia takde duit la tu.. sebab tu dia membebel panjang lebar.. kasi la dia free jer, kejap .. pembetulan , pelempang free .. hahaha
@Muhammad Saiazuan Norhalik yup, kdg ye atau mungkin juga boleh pakai, tgk customer rrr
@Syazwan Che Deraman kalaula bule ye, takut karang aku plak yg kena buang keje
@Nick Nashram yg ok , okla...yg byk songgeh nih nahuzibillahhh
@khaifaiz nilah contohnya...uji keimanan aku je
@CintaZulaikha kena hati2 gak...actually kena professional...karang makan diri lak
@Aku Mad haha Mad, kasi free bule je..tp berhemah la sikit kann..kih.kih
Saje amek kesempatan je customer tu ya! Haish!
Tp sory to say, just to share experience. Kekdg penjual pun ade yg amek kesempatan wat promotion yg mengelirukan so that customer yg keliru jadik mangsa r. Maybe yg jenis "Ohh saya salah paham ke? Okeyy, takpe. Kira je r even takde promo pun". Maksud aku, sometyme letak harga murah besar2 tp condition dea cenonet je kat bwh tu, takpun ayat dea keliru.
Tp dlm kes kau ni, if dah state betul2, kira bukan salah kau r :D
Post a Comment