antara service terbaik adalah dengan menyebut nama pelanggan walhal kita tak kenal pelanggan itu
contoh bila pelanggan datang membayar barang & menghulur ' membership card '
lalu cashier memberi dan menyapa '' terima kasih En Yazid, sila datang lagi ''
En Yazid terkejut dan rasa terharu, tak sangka cashier di depannya ini boleh kenal namanya plak
cashier tu pandai, dalam sibuk dia, dia sempat memadang sekilas nama pelanggan pada kad itu
bijak bijak, apatah lagi dia memberi senyuman seikhlas mungkin
bukan senyum tiga dah tu, tapi senyum berlima berenam dah
so apa pendapat geng? geng suka?
27 comment(s):
Servis macam gini lah yang kita mahu.
grr.. rasa pelik kan.
tapi good service la!
Tul gak. Aku akan rasa terharu kalau tetiba cashier sebut nama aku. Hehe. Tp kalau customer gadis2 pastu cashier lak laki, mesti dorang igt cashier tu nak ngorat lak. Huuuu
susah nak dapat jumpa cashier sebut nama customer. :D
cashier gini leh cepat naik pangkat. :D
betul tu bro.
bila panggil nama ni, rasa macam rasa lebih kenal dan hormat.
sama jugak, masa mengajar selalu panggil nama student.
dorang pon rasa ada semangat.
emmm, kena senyum pun dah cukup baik da kan...
yes...itu service terbaik...dulu kat tc memang aku slalu ajar cashier untuk sebut nama customer...sekarang kat hotel pun sama...guest atau customer akan rasa dieorg lebih dihargai...
tapi slack kalo member card tu customer letak nama merepek...
ada sekali tu weekend aku tolong jd packer...jap lagi cashier swipe member card then sebut 'Terima kasih Mr Dragon' sambil nak pulang kad...aku terus tgk cashier tu lepas tu cashier tu tgk balik kad tu...memang dia letak Dragon...terus 3 3 org gelak...tapi memang best kalau situasi macam tu...terus penat hilang...
so amalkan ye shid...
terbaik...... =)
masa kerja hotel dulu, menyebut nama guest memang diwajibkan....dan senyuman yang ikhlas...walaupun pelanggan tu tak senyum balik :D
Semua org nak terima servis mcm tu tapi x semua org boleh praktikkan servis mcm tu.
alaa kalau dyeorg taw pun kekadang "terimaka kasih en. ;) itu jee kan..
hehehe kekadang je laa ;p
mata kene la pantas...cust servis tip top
@Fel for u Fel kalau ko dtg supin tempat aku, haha
@Khairul Hakimin B. Muhammad mmg good service
@Liyaa Mf a ah betul, tang nih kalau cashier lelaki kemain lagi hilite nama tu, ceh
@hazfee jarang
@the fikirman ofkos! ikhlas dalam tugas beliau
@Syazwan Che Deraman kan kan kan
@Rapunzeel Cikilolo senyum itu bonus
@crescent hehe, biasala kes nih
sampai tak tersebut namanya
@aimi adilah terbaekkk
@Amin A. R a ah, buat sesuatu tugasan mestila ikhlas
kalau tak macam tulah, xde semangat nak buat
@the malay male biasala, tapi aku suka pergi UniQlo, diaowg bagi salam bersahut sahutan
@Jna marcello itu pun dah kira baik cik Jna
@Edy Fee ofkos!
hahaha... mcm la customer tak tau. sesajer wat terkejut tu. baru la nampak cashier tu thrill sket. wahahaha!
Post a Comment