Showing posts with label family. Show all posts
Showing posts with label family. Show all posts

Saturday, August 13, 2011

annually planning

8 comment(s)



Hidup mmg sunyi tanpa rakan-rakan, kalau tanpa pasangan mmg tak payah cakap rr.

Bila tiba bulan puasa atau raya, annually event mcm nih tetap kena buat, sesekali hang out ngn member yg jauh2 aka member baik mmg syokkk. Kira terlepas rindu.Komitment keje masing-masing membataskan kami nak jumpa selalu, so mmg kena buat.

Lagipun bulan 12 nanti kami planning melancong ke Sabah (Sabah je la), dalam team group yg sama, satu kepala,satu jiwa,satu perangai aka manusia gila gila.

Dalam group kami tinggal 3 owg je yg tak kahwin(termasuk aku), yg lain suma dah selamat.Totally different lah mereka masa belum berpasangan dan sudah berpasangan.Masa byk fokus tang keluarga je.Xdenya bole karoaks,tgk wyg atau jimba2 macam dulu lagi.

Tanggungjawab is tanggungjawab.Agaknya aku bila tiba masanya nnti, mcm tu lah ye!

Thursday, March 17, 2011

Rindukan mereka

5 comment(s)

Agak lambat aku mencoret sesuatu kat sini, maklumla td aku takde mood, dengan penat baru balik keje lagi plus ngantuk-ngantuk buat aku takde selera utk nak update blog tercinta nih.

Idea pun takde, apatah lagi line tenet yg slow mlow...hu..hu..

Mood bercuti dari Kelantan dan Terengganu masih terasa lagi serta aku rindukan family aku kat sana. Ujung bulan nih rasa nak balik lagi...sangat rindukan mereka. Aku rasa, aku agak jauh dari mereka apatah lagi dengan saudara mara yang lain.Maksud jauh kat sini bukan jarak tempat tau tp hubungan tu. Bukan berantakkan pun cuma keadaan yang buat aku tak serapat mana dengan keluarga dan saudara mara lain.

Keje kat KL nih wat aku lalai kadang-kadang untuk menjenguk keadaan/menanya kabar kat sana. Walau mak ayah dan adik beradik yang lain dah biasa dengan keadaan nih dan aku yang jauh nun d'KL namun mereka tetap ingat gak kat aku. Then aku mana mungkin lupakan mereka. Permata yg tak bole d'jual beli tu.

Tp balik pun sekali sekala, bole bilang dengan jari. Tambah-tambah aku nih jenis tak suka duk dalam bas lama-lama. Tu la cabarannya, namun kerja d'perautaan nih mcm yg suma tau mmg menuntut pengorbanan.

Apapun yang terbaik, aku tetap balik jenguk mereka serta bulan-bulan tak lupa tunaikan kewajiban mengirim sedikit wang perbelanjaan buat family tercinta. Wajib jadi anak yang baik sbb dah sampai masa aku balas susah payah mereka besarkan aku dulu.

Miss u all...

Friday, June 18, 2010

Sayang adik

2 comment(s)
Jlan2 then terbaca blog Aizul Marcello, entry dia syg adik...yup!...tiba2 teringat adik kat Kg, windu tiba2 kat diowg...

Actually kalau crita tang diowg2 nih, smpai esok pn xabis sbb aku ada ramai adik beradik, bawah aku je dah ada 7 owg, mmg best, keluarga besar then xpenah sunyi, adik2 pun still kecik n bljar agi, bongsu pn baru 8 tahun.

Aku anak no.2, so tanggungjawab jadi abg tuh ada sangatla kat aku sbb abg sulung aku tuh xbleh tlg sgt, even adik lepas aku pn mcm biasa je. Namun aku xmau komen pasal diaowg sbb diaowg tetap best walau apa yg berlaku.

Namun, apa yg berlaku kami adik beradik tetap air yg dicencang xkan putus. Masing2 ada yg dah dewasa then dah keje pn mcm aku sendiri. Cuma ada adik2 yg still blajar, moga diowg succes kat sekolah tuh.

Aku kat KL, balik kg pn jarang2, so jumpa diowg pn conpirmla jrg2...namun mana penah lupakan diowg sbb diowg sgt havoc. Balik umah aje so bising, penuh kerenah namun best sbb ramai...idup pn ceria, mana mau sunyi...tersenyum sekejab bila kenang.

Apepun love them all....


1.) Mohd Hazwan
2.) Me
3.) Jaafar
4.) Siti Aishah
5.) Mohd Tarmizi
6.) Ahmad Mustafa
7.) Mahmud Zurdi
8.) Siti Nur Asyikin
9.) Mohd Syukri