Showing posts with label rasa. Show all posts
Showing posts with label rasa. Show all posts

Monday, August 22, 2011

seribu 1 rasa

5 comment(s)




Malam ni xde pe nak diupdate sgt


just nak bgtau dalam hati aku skrg ni apy,berdebar,takut,rindu,mau,geram,bosan dan malas.

Tuesday, July 19, 2011

' Tak dihargai kot '

7 comment(s)



Bangun pagi-pagi dah risau ngn keadaan diri.Tu tak kena,ni tak kena...


Ada sesuatu yg mencuakkan diri aku.Actually tak cuak mana pun cuma rasa diri 'tak dihargai' kot :P


Entah lol...


So nak wat cam ana?


Wat bodo je!



*Perasaan waktu sunyi pepagi mmg cam tu kot...selalu la gak rasa

Monday, July 5, 2010

Akibat terlampau rapat...

2 comment(s)




Wat pe tu?aku baru je pah mkn...

Alhamdullilah kekenyangan...

Ada sst nk share since menda tuh berlaku berulang kali kat tempat keje rini

Bahkan menda nih pn dh berlaku dlm hidup aku

Suka@ tidak menda ini ada benarnya..

Namun ada gak yang tersasar sbb masing2 leh jaga hubungan masing2 kot..means hubungan PERSAHABATAN

Menda nih aku teringat since aku baca coretan

Mostly apa yg d'bgtau beliau adalah benar..ada satu yg aku paling tertarik ngn statementnya...iaitu antara sbb kita putus kwn secara formal adalah d'sebabkan TERLAMPAU RAPAT berkawan...


*[ Terlampau rapat ]

Korang tahu tak bila seseorang tu menjadi terlampau rapat, pasti salah seorang akan ada perasaan menyampah? Seriously, even aku dengan kawan baik aku, aku tak akan buat semua benda sekali. Maksud aku, life masing-masing. Tak perlu pergi kelas bersama-sama. Tak perlu nak turun ke cafe sama-sama. Sebab bila stick untuk satu masa yang lama, perasaan menyampah mungkin sebab dah tau perangai buruk seseorang tu akan muncul. Hurm. Sebenarnya kan, aku tak tau macam mana nak describe benda ni. Tapi perkara ni dah berkali terjadi kat aku. Sebab kadang-kadang, kita akan rasa bosan dengan jokes dia. Kadang-kadang, kita akan rasa sakit hati dengan cara dia gelak dan sebagainya.
*Petikan dari THE OTHER KHAIRUL

Honestly perkara ini juga berlaku pada aku..

Antara sebab smpai kwn aku kuar statement tidak mahu jemput aku ke majlis kahwinnya..

Walhal...hubungan mereka both menjadi sedikit sebanyak adalah d'sebabkan aku jadi owg tengah..

Namun mungkin ini dh takdir kot..dan aku sendiri terpikir mengapa?..

Besar sgtkah kesahalanku?..@ ko sendiri yg xsedar kesilapan ko?..

Namun aku xnyesal pn..sbb ilang kawan mcm dia pn aku xkisah..since dia boleh msk group kami suma adalah d'sebab kan aku..

Bukan mahu bangga diri...cuma terkilan dengan statementnya..walhal bakal pengantin perempuan itu adalah antara kwn baik aku sendiri..

Sgt kecewa...namun aku xmenyesal pn..

Well..kami both dh mula bercakap pn then keadaan nmpaknya back to normal (cerita ini pernah aku bagitahu dlm entry sblm ini)..

Namun kata2nya hari tu tetap aku ingat smpai bila2..

Ha..ha..hurrrmm...inilah akibatnya klau close sgt..namun xdela 100% d'sbbkan ini..

Tapi sedikit sebanyak adalah YA...since kami both adalah satu umah dulu dan skrg both satu tempat keje..

Even kadang2 mkn pn sebelum nih sekali...

Kadang2...bila d'renungkan balik history2 lalu...aku ramai close fren, kat mana2 aku berada pn, dan Alhamdullilah semua kwn2 menyenangi aku...cuma kadang2 aku senang bergaduh dgn mereka.

Byk lagi kot yang aku kena pelajari dalam adat berkwan..mungkin ada silap diri aku kot kat mana2 (muhasabah jab)..

Well...wahai FLYZ...perbaikilah diri ko if ada yg tak betul tu...sehingga kini aku berhati-hati , iaitu hati-hati dalam berkawan..

Istilah kerna terlalu rapat antara kwn sehingga membawa ke pergaduhan sedikit sebanyak betul gak kn?...antara korang pn pernah ada yg merasa

Hu..hu..tepuk dada tanya rr kwn ko tu..kih..kih

Friday, June 11, 2010

Kenapa singgah kalau tak masuk

0 comment(s)
Lagu ini mengingatkan aku pada seseorang yg membuatkan jiwa aku merana seperti skrg ini..hurmm...


Jarang sekali terdengar bunyi
Ketukan di pintu hatiku ini
Kalau ada pun bila ku buka
Tiada siapa yang berada di luar

Tapi sejak dua menjak kini
Ku merasakan bagai ada tetamu
Tanpa dijemput sudi menjenguk
Pada waktu sepi menemaniku

chorus
Tidak mungkin tiada di sini
Kerna tiada siapa pernah kisah
Akan aku tertanya ku siapa kamu
Kenapa singgah kalau tak masuk
Ke dalam hatiku


Jarang sekali ku rasa rindu
Menantikan waktu untuk bertemu
Bisakah bersua walau seminit
Agar lahir peluang berterima kasih

chorus

Jarang sekali ku sebegini
Mengharapkan hati untuk diselami
Jangan biar fikiranku buntu
Memikirkan mimpi dalam jagaku

Thursday, June 10, 2010

Kenapa bila tiada baru nak reti menghargai...

0 comment(s)

Mostly berlaku kat semua owg even aku pun..normal rr manusia, kadang-kadang dah jatuh tangga baru nak sedar diri.

Sebenarnya hargailah apa yang kita ada, yang baik ke...yg buruk ke kena terima...senang cerita positif jela. Kadang2 yang buruk tu ada hikmahnya...bersabar k..

Bab lain..klau melibatkan perasaan masa kita dapat owg tu, ke main lagi wat bodo..yala dah dapat..cuba klau dh xde tiba-tiba je nak tergadah...barula nak hargai. Lumrah kehidupan begitu..dan manusia kadang2 alpa dengan apa yg dia ada.

Suka ke xsuka ke nilah kehidupan...cuba berfikir dahulu sebelum melakukan sst..jgn bertindak ikut hati...kekadang niat sendiri pn tidak menghalalkan cara.

Kesimpulah hargailah apa yg kita ada.

Bila rasaku ini rasamu

0 comment(s)

Aku memang terlanjur mencintaimu dan tak pernah ku sesali itu,seluruh jiwa telah ku serahkan,menggenggam janji setiaku.

Kumohon jangan jadikan semua ini alasan kau menyakitiku,meskipun cintamu tak hanya untukku,tapi cobalah sejenak mengerti.

Bila rasaku ini rasamu,sanggupkah engkau menahan sakitnya,terkhianati cinta yang kau jaga,cuba bayangkan kembali,betapa hancurnya hati ini kasih,semua telah terjadi

Aku memang terlanjur mencintaimu.