Showing posts with label aku. Show all posts
Showing posts with label aku. Show all posts

Tuesday, January 17, 2012

blog kita wajah kita

7 comment(s)
kalau filem kita wajah kita

blog kita pun sama

dua 3 menjak nih, gua rasa blur ckit

xdelah masalah pun, hati je kdg2 tak tenang

gua tau sbb pe?


* kdg apa yg kita tulis mencerminkan kita, actually apa yg gua tulih setiap hari 'tulah gua' sama ada diilhamkan direct atau kias2 tak henggat

* serius raya cina dah nak dekat, dah merah sana sini dah, tgkla nnti byk kedai akan d'tutup, xcept Jusco tempat kawe keje, sbb kawe pun keje nnti. Kawe akan bercuti selepas itu, ksygn gua akan ikut sekali, tulah gua suka!

Monday, January 16, 2012

hero

2 comment(s)


gua nk jd hero

hero serata alam

tp xleh la plak, sbb gua nih pemalu

mulut je becok, tp kalau tak kenal owg, pendiam tak hengat


* kdg malu kena buang ke tepi utk dihormati,d'sygi, dikenali dan memiliki
* suka 1st Rangers, paling macho antara suma : P

Friday, August 12, 2011

menunggu burung buat sarang

6 comment(s)


Masa kecik dulu aku ada satu sikap aneh, then bila besar nih aku sendiri pun tak paham nape aku sebegitu?Tp masa kecik dulu aku sgt obses ngn kehidupan burung. Aku sgt suka nengok mereka terbang sana sini,layan tingkah laku mereka ngn geng2 mereka dan paling penting suka sgt tengok mereka bina sarang mereka sendiri.

Sanggup menunggu berjam-jam lamanya bawah pokok semata-mata mahu melihat burung terkukur buat sarang. Fyi burung terkukur buat sarang lagi senang, pakai rumput sikit je, just cukup syarat, then bertelur lalu dapat anak.

Tak macam burung kunyit,gallapagos(cak tu li),kelicap dan burung murai.Sarang mereka sgt complicated dan ambik masa yg agak lama nak siap.

Paling special bila layan burung kelicap wat sarang, uniknya mereka bila menggantungkan rumput menjadi sarang mereka sendiri.Actually sarang mereka macam sarang burung tempua, cuma kecil je,hanya muat seekor ibu burung je.

Bila diingat balik kenangan duk melangguk bawah pokok melihat burung buat sarang adalah aktiviti yg paling gila dan pelik yg aku pernah buat(berjam-jam ok!) Sampai skrg kenangan tu masih diingatan, dan jika balik kg, ada a few tempat yg masih menjadi nostalgia tempat aku tunggu burung buat sarang tu.


Sunday, May 29, 2011

10 tentang hal aku

4 comment(s)




Keadaan yg mcm-mcm skrg nih...meh aku luah atau cerita sikit kat sini.Adala effect kat aku walau tak seberapa. Ada yg baik dan ada yg buruk.



1.) Aku nih bukan jenis nak marah-marah owg, tp sekali ko wat aku marah, aku bole wat ko bunuh diri.Statement aku kadang-kadang mmg laser!...nanggisla ko ngn kekejaman aku (ha..ha..gelak evil!). Jgn ingat owg lembut ati mcm aku nih sedap-sedap ko nak tindas.



2.) Mula terfikir akan hal kahwin, insyaAllah lagi tiga 3 tahun, already plan but will see...dlm tempoh nih aku nak cari dan kumpul harta byk-byk utk dimensi baru tu nnti.



3.) Ekonomi Malaysia mcm tak kukuh sgt skrg nih, harga naik sana sini.Kalau tak pandai jaga, utang makin bertambah plus perbelanjaan sekali pun. Pandai-pandaila budget ok !



4.) Tengah bersedia utk jadi pengapit owg...tak penah aku terfikir dlm hidup aku ke arah itu.



5.) Aku mintak jauh sikap-sikap buruk yg mengapi-apikan owg...dengki,tangguk di air keruh dan tak bersyukur ngn apa yg telah ada.



6.) Aku perlu keluar dr kepopong selesa, kadang-kadang perlu menda baru. Keberanian tlgla ko muncul.Nak tak nak kena sahut cabaran. Zaman skrg mcm-mcm, kalau tak do something mcm tu la ko.Kat takut lama.



7.) Aku tgh obses ngn iphone skrg nih...entah pe jadahnyer aku tak tau.Nak beli mcm bukan keperluan lak...entah lol.



8.) Aku nak bercuti ke luar negara, tp tengah cari lubang. Ada sape-sape nak teman,jadi tukang plan ke?Kita merai sama-sama. kawan-kawan baik makin susah nak hang out.Mereka mcm byk komitment yg menyebabkan aku takleh kaco mereka.



9.) Kadang-kadang aku gembira ngn diri aku. Tp kadang-kadang tak.Rungsing dengan flow skrg nih.Mcm wat aku tak kukuh jiwa raga.



10.) Keje skrg dah ok...tp biasa je dan tak mencabar. Nak cari keje baru malas...gaji pun ok lol...








Sunday, October 31, 2010

Aku dan Sebuah cerita

0 comment(s)



Tiada apa yg menarik utk diceritakan, pasal keje? busanla...

Pasal rutin aku? lagi busan...

Hurrmmm...life change a lot...what 2 do? Mkn budu la...

So sbb malas nk cerita pe2...meh baca story nih,just petikan dari FB member aku...

Cambest je...



Tajuk: KELAKARNYA SUAMI AKU NIH....



Bila aku teringat balik cerita nih..aku mesti tergelak sorang-sorang…

Alkisahnya…aku nih ditakdirkanlah kawin dengan sorang mamat nih..ntah dari mana la datangnya…mak aku yang suruh..dia kata budak nih baik la alim la pandai la..lepas tu terus kami kawin.


Masa first time kawin tu, memang kucar kacir gak arr rumah tangga kami..dan yang aku paling tak tahan tu dia memang selalu saja buat aku sakit hati…

Eiiiii…geramnya aku!!!


Mana taknya,aku basuh baju dia sekali la ngan baju aku..then lepas basuh..nak jadi cerita..ada lah plak baju dia yang turun warna melekat kat baju aku….haihhh..memang sakit hati…baju baru kot…mahal lagi!!! Then bila aku tanya dia..kenapalah tak bagitau aku yang baju dia ada yang turun warna..dengan slumber dia kata..


”Lah..awat tak tanya…”

Eiii..geramnya aku!!!


Selang beberapa hari, dia ada ajak aku pi shopping.Ok,fine..aku ikut jer la…weekend la katakan. Lepas tu nak jadi cerita, dia punyalah excited nak pi shopping..sampai aku kalih kalih belakang..HILANG!!..


Aku cari gak dekat dekat area situ kot kot ada tapi memang hampeh…Aku try call, tak angkat..call lagi pon tak angkat..huhh..tension betul!! Then, aku amik keputusan tunggu kat kereta jer..seminit,..lepas tu dua minit,… lepas tu….SEJAM KOT!! Huhh..memang sakit hati betul!! Then bila dia mai dekat kereta, aku tanya, pegi mana? kenapa call tak angkat??!! Yang aku tak tahan, dia dengan slumber jawab..


“Lah..gi shopping la sayang…owh..ada call ekk?? Alah..lupa nak bagi tau…terlupa bawa hanset..hehe..”

Eiiii..geramnya aku!!!!


Seminggu lepas tuh..dia kata teringin nak makan masak ayam berempah dengan masak lemak cili api.. ok..fine…aku masak jer…Tapi memang la aku nih tak la pandai masak sangat…tapi bolehlah klu setakat nak makan kan..aku hidang bagi dia makan…Masa first time dia suap kat mulut tuh…Aku bajet dia nak kata apa-apa..Tapi dia diam..Memang tak kata apa-apa pon sampai dia habis makan..Habis makan pon tak kata apa..


Aku pon confius…dia ni no respond..sedap ka tak?? Hmm..klu ikut aku la..orang yang masak ni la kan…aku rasa ok jah lah..tapi tak tau la orang yang makan nak kata apa..huhhh…..


Esok plak, time aku on the way nak balik dari tempat keje, kereta aku plak wat hal..tak boleh start..panik gak arr aku time tuh..malam dah nih..nak masuk Isyak dah…haihh..time aku balik keje lewat2 lah keta nak wat hal..then, aku call dia…


Yang aku tak boleh tahan tu..dia dengan slumber kata..


“Lah awat la call saya…call la mekanik…ingat call saya keta awak bleh jalan??….”

Eiii…geramnya aku!!!


Tapi…dia mai jugak lepas tuh…ada lah dia check apa ntah kt depan bonet tuh…dan lepas start…terus boleh…hmmm..dalam hati…aku kata,


“bleh la jugak mamat nih nak diharap…mekanik kecil-kecilan, janji free”…


Satu hari, dia ada bagitau yang dia kena pi outstation kat overseas. Dia kata pi kejap jah…2 MINGGU!!..hmm..aku memang no komen lah…dia nak pi buat keja dia…takkan nak kata tak boleh kot…keja arkitek…biasalah…busy la kot…


Tapi..memang agak sakit hati jugak lah..bleh dia lesap macam tu jah..lepas2 naik flight....kot2 la nak call bagitau dah sampai ka..ada kat mana ka…tapi memang hampeh!!..langsung dia tak call!! Kot2 la nak bagi emel ka..tapi memang tak dak…kosong inbox!!


Eiii…geramnya aku!!!


Pagi tuh..aku basuh baju…ok..sekarang aku dah taw dah baju mana yang turun warna…aku ambik satu persatu dalam bakul nak basuh..sampai la aku jumpa bungkusan misteri dekat bahagian bawah baju-baju tuh…jeng3..huishh..siap dengan surat lagi..


Suratnya berbunyi begini:


Kehadapan isteriku (cewahhh..),


Semoga berada dalam keadaan yang sihat sentiasa…jangan marah-marah ek..hehe..Saya bukannya apa…saja tulih surat nih..bosan…tak tau nak buat apa…hihi


Pertama sekali…saya nak bagi tau lah..mungkin awak tak kenal saya..tapi saya kenal jer awak…sejak awak darjah 6 lagi kot!! Haha..eh..awak tak ingat ka anak Pak Mail kawan ayah awak yang mai beraya kat umah awak time tuh??!! …Masa tuh..saya nampak awak dok main masak-masak kat belakang umah…hahaha…memang sangat lucu…saya nampak awak macam 'anak patung'..comel sangat…


Ishkk..awak ni..tak berasan ker??


Keduanya, sori la pasal hal shopping tuh..memang saja jer saya tak mau bawa hanset time tuh…hihi..takot terkantoi…yer la…saya pi cari baju awak kot!! Ingat baju yang awak kata terkena warna tuh?? Huh…memang tension..susah btul nak cari..memang patut la mahal dan memang patot la awak bengang satu hari…hihi…


Ketiganya, pasal ayam berempah dengan masak cili api yang awak masak…hmm…mesti awak bengang kan sebab saya no respond…huhu…sebab SEDAPPPP SAAANGAT sampai saya jadi tak terkata…Eh,saya makan dalam masa 5 minit ja kot..ikut jam dinding kat umah kita…


Ishkk..awak ni..tak berasan ker??


Keempatnya…time keta awak rosak…hmm..awak tau tak saya CANCELLLL appointment saya dengan klien penting dari overseas sebab nak pi kat awak??!! Lepas2 tuh..jenuh saya nak pujuk diorang balik…Tau tak saya langgar smua traffic light merah!! Baju saya basah dengan peluh masa saya sampai kat awak??


Ishkk..awak ni..tak berasan ker??


Tapi lepas saya tahu saya kena pi outstation kt overseas..saya lagi seronok…happy glerr..sebab saya tau awak mesti rinduuu kat saya kan..kan2?? Saya memang saja jer tak call awak…hihi…tapi saya ok jah…saya rasa saya dah sampai dah kot lepas awak baca surat nih…

“Wow,look at the Eiffel Tower!! Fuyoo!!! Cantik kot!! “

Hahahahahaaaaaaaa..jangan jeles..(^-^)


Last but not least…awak..awak jangan nakal-nakal ekk…sebab saya saaaaayang awak…

P/S: Try tengok sama x dengan baju awak yang rosak ari tu “bungkusan” nih…hihi

Love,

Suamimu