2011 mcm2 ada
suka byk dan duka byk, hakikat idup, kena telan bulat2
tp 2011 penghujung best, jumpa 'si dia' yg sporting giler, open giler
penghujung juga berjaya gua beli kereta, walau lama tak drive, tp redah je
awal2 tahun, down akan hal keje, tp Alhamdullilah penghujungnya yg terbaik
setiap yg susah ada hikmahnya
positive je, tp sape2 yg nk negative tu, dukla terperat ko kat situ smpai biler2
kalau dh jatuh, bgn rr sendiri cepat2, asyik mengeluh je, busan!
memang rr yg melalui tuan punyer bdn yg sakit, tp sape lagi yg bule ubah nasib kita, kita jela kan
* wish u all luck utk 2012 k, dun notty2, gua mcm nilah, xkaya dan xmiskin, wasatiah aje
hahaha
Showing posts with label tahun baru. Show all posts
Showing posts with label tahun baru. Show all posts
Monday, January 2, 2012
Sunday, January 1, 2012
2012
Antara bonjolan yg mencuakkan, besela tu...so azam tahun baru kurangkan boroi k! hahaha...
* 2012 tiba ngn enak sekali, 'si dia' teman tgk wyg, msk panggung tahun lepas, kuar panggung tahun nih :P
Azam baru gua, sewa umah baru atau beli umah baru & menabung sebanyak mungkin serta bercuti sejauh mungkin.
yg lain dalam list azam tu, dirahsiakan kat sini.
Happy New Year!
Posted by
bukankosong
at
2:29 AM
Labels:
tahun baru
Thursday, December 29, 2011
well...
beberapa hari tak update
cam aneh plak, can ana xde idea
lgpun gua tak glamer utk update selalu
skrg byk fokus tang hal keje je
walau ada yg enak dan tak enak tp redah je
* esok dan lusa yg hanya tinggal, bye bye 2011 and welcome 2012, sek baik baru 22, ooppss! ;p
cam aneh plak, can ana xde idea
lgpun gua tak glamer utk update selalu
skrg byk fokus tang hal keje je
walau ada yg enak dan tak enak tp redah je
* esok dan lusa yg hanya tinggal, bye bye 2011 and welcome 2012, sek baik baru 22, ooppss! ;p
Posted by
bukankosong
at
8:43 PM
Labels:
tahun baru
Thursday, July 28, 2011
mengenal manikam
Hanya jauhari yg mengenal manikam
dan sekilas ikan di air ku dah tau
:P
dan sekilas ikan di air ku dah tau
:P
Posted by
bukankosong
at
11:30 AM
Labels:
jauhari,
tahun baru
Saturday, January 1, 2011
Azam 2011

6 Perkara
- Solat 5 waktu
- Jogging
- Manager
- Kereta
- D'sayangi
- Menyayangi
Aku tak perlu detailkan, sbb aku sendiri yg akan jayakannya...wish me luck!
InsyaAllah...
Posted by
bukankosong
at
2:11 AM
Labels:
azam,
tahun baru
Friday, December 31, 2010
2011

Setelah bertungkus lumus tadi, nilah hasilnya. Ok tak?
.....Tgk atas tu new header new year 2010.....
Buat semua follower(s) bukankosong, blogger-blogger seangkatan dan rakyat Malaysia amnya
Apy New Year !!!
*Apa azam baru korang?
Posted by
bukankosong
at
9:44 PM
Labels:
tahun baru
Episode 3 [ ENTRY KHAS 2010 in memories ]

[ ENTRY KHAS 2010 in memories ]
Bercakap pasal keje, 2010 mengajar aku erti ketabahan, berada d'dept baru kadang-kadang buat aku bosan. Tapi lama kelamaan aku boleh adapt dgn surrounding sbb ramai yang memberi kerjasama.Asalnya aku tak berapa suka berada disupporting department sbb aku rasa tak bole nak perform sgt namun lama-lama bila fikir, yg penting hati,semangat dan perasaan aku sendiri utk terus berjuang utk kerja.
Niat tu penting, kalau kita bekerja dengan ikhlas maka hasilnya pasti ikhlas, seriusly aku cakap aku syg keje aku skrg. Walau ramai cakap even mak ayah atau kwn2 aku sendiri spt membangkang dan memandang rendah namun aku tetap tak berputus asa. Aku buktikan pada mereka aku bekerja utk kepuasan dan bukan kebendaan yg dikejar. Lagi pun gaji aku ok dan alhamdullilah boleh tampung kehidupan aku.
Aku paham aku keje shift, keje time pelik dari diaowg tambah-tambah kerja yg melibatkan customer. Mungkin kadang-kadang aku terasa dengan kawan-kawan sebab aku tak semegah mereka, tp aku tak giv up ok! Sbb aku percaya masing-masing punyai nasib dan rezeki masing-masing la.
Hu..hu..maka sehingga ke hari ini aku masih lagi bertahan walau aku tahu kawan-kawan aku dah bertukar-tukar mcm2 field dan mcm2 keje.
Motto aku adalah bekerja untuk kepuasan bukan kebendaan semata-mata walau aku tau pada zaman sekarang duit tu penting.
2010 juga melihatkan aku terpaksa menghadapi a few dugaan di tempat keje, mungkin kadang-kadang aku tak sebernasib baik spt rakan-rakan sekerja yg lain namun jauh d'sudut hati aku pasang azam utk menjadi lagi baik dari mereka. Hidup umpama roda kerna kadang-kadang juga kita berada d'bawah dan bukan selalunya bernasib baik.
Tapi apa-apa hal pun aku tetap bersyukur dengan apa yg aku ada pada hari ini.
Sekian...salam 2011. Malam ni celebrate kat mana geng?!
Bercakap pasal keje, 2010 mengajar aku erti ketabahan, berada d'dept baru kadang-kadang buat aku bosan. Tapi lama kelamaan aku boleh adapt dgn surrounding sbb ramai yang memberi kerjasama.Asalnya aku tak berapa suka berada disupporting department sbb aku rasa tak bole nak perform sgt namun lama-lama bila fikir, yg penting hati,semangat dan perasaan aku sendiri utk terus berjuang utk kerja.
Niat tu penting, kalau kita bekerja dengan ikhlas maka hasilnya pasti ikhlas, seriusly aku cakap aku syg keje aku skrg. Walau ramai cakap even mak ayah atau kwn2 aku sendiri spt membangkang dan memandang rendah namun aku tetap tak berputus asa. Aku buktikan pada mereka aku bekerja utk kepuasan dan bukan kebendaan yg dikejar. Lagi pun gaji aku ok dan alhamdullilah boleh tampung kehidupan aku.
Aku paham aku keje shift, keje time pelik dari diaowg tambah-tambah kerja yg melibatkan customer. Mungkin kadang-kadang aku terasa dengan kawan-kawan sebab aku tak semegah mereka, tp aku tak giv up ok! Sbb aku percaya masing-masing punyai nasib dan rezeki masing-masing la.
Hu..hu..maka sehingga ke hari ini aku masih lagi bertahan walau aku tahu kawan-kawan aku dah bertukar-tukar mcm2 field dan mcm2 keje.
Motto aku adalah bekerja untuk kepuasan bukan kebendaan semata-mata walau aku tau pada zaman sekarang duit tu penting.
2010 juga melihatkan aku terpaksa menghadapi a few dugaan di tempat keje, mungkin kadang-kadang aku tak sebernasib baik spt rakan-rakan sekerja yg lain namun jauh d'sudut hati aku pasang azam utk menjadi lagi baik dari mereka. Hidup umpama roda kerna kadang-kadang juga kita berada d'bawah dan bukan selalunya bernasib baik.
Tapi apa-apa hal pun aku tetap bersyukur dengan apa yg aku ada pada hari ini.
Sekian...salam 2011. Malam ni celebrate kat mana geng?!
Posted by
bukankosong
at
2:30 PM
Labels:
coretan,
diari,
tahun baru
Episode 2 [ ENTRY KHAS 2010 in memories ]
Tahun 2010 mengajar aku pasal seksanya bercinta, dilamun cinta dan terpaksa utk bercinta. Semuanya berakhir dengan teruk dan hasilnya sekarang ini aku solo.
Aku malas mau komen detail akan hal ini sbbnya ia telah berlaku pun, tiada guna utk d'kenang lagi. Past is past, namun aku cuba belajar dari semua kegagalan itu.
Untuk pengetahuan semua aku delete blog lama dan bina blog baru nih pun sbb cinta.
Ya! Aku tak akan serik akan hal CINTA ini, aku tau suatu masa nnti aku tetap jua akan terjebak dgn ini sekali agi,namun aku mau biarla ia ke jinjang pelamin dan bahagia,mungkin belum masa agi utk aku fikir akan hal kahwin sbb issue ini terlalu besar dan memerlukan perhatian serius. Apa yang aku boleh buat adalah berdoa dan berusaha semoga ada seseorang terbaik buat diriku.
Hati aku cuma seketul aje, sekali terluka boleh tahan sakit dan hancurnya tu, maka aku takkan biarkan apa yg pernah berlaku berulang lagi. Aku jua berjanji pada diriku utk mencuba yg terbaik utk tidak menyakiti sesiapa pun jua.
Kita perlu tahu ...JODOH PERTEMUAN DI TANGAN TUHAN...
Maka?
Posted by
bukankosong
at
1:39 AM
Labels:
cinta,
coretan,
tahun baru
Thursday, December 23, 2010
semakin hampir

Lately aku banyak berehat, cuti byk yg kena clear. Anual leave,substitute,PRD dan sebagainya. Sebenarnya best gak keje macam aku nih...yala keje shift pun tapi cuti untuk berehat alhamdulillah byk gak. Plus dah beranjak hujung tahun maka cuti banyak perlu dihabiskan.
Tapi jangan compare ngn cuti cikgu sekolah tu mereka lain. Namun aku tau setiap pekerjaan tu ada kelebihan dan kekurangan masing-masing.Aku bersyukur aje dengan pemberian tuhan ni. Then good news esok aku cuti agi walau bukan cuti weekend tp tetap boleh berehat agi.
Hu..hu..
Mostly weekend aku kena keje sebab weekend la customer ramai,yala keje kat retailing mcm aku maka ini semua harus d'biasakan. Untuk sesetengah owg cuti mcm ini tidak normal, tambah-tambah keje plak ada shift pagi atau petang.
Kalau dah biasa melalui office hours mungkin agak kekok utk merasa kejutan budaya retailing ini. Namun untuk aku yg dah 3 thn melaluinya, Alhamdullilah ok je walau perit sikit kekadang sebab nk hang out ngn kwn2 pun susah namun proceed aje sebab memang aku pilih jalan ini.
Tapi apapun terpulangla pada diri masing-masing, engkau yg pilih kerjaya itu maka engkau akan melalui itu. Hu..hu...
Oh ya...pejam celik pejam celik dah 23 hb Dec dah...tinggal seminggu lagi kita akan melangkah ke tahun baru 2011. Berdebar juga aku sebab mungkin aku spt takut untuk melangkah 1 angka lagi. Hurrmmm dah tua wei...tapi aku seperti juga mcm nih, tapi aku tau ini semua ketentuan dari maha 1, Dia dah planning sebaiknya untuk kita maka jangan melatah.
Kadang-kadang kita ingat kita biasa-biasa je dan teruk melalui hari tapi sebenarnya ada orang lain yang lagi teruk daripada kita. Teruskan perjuangan dan rencanala masa depan masing-masing sebaik mungkin.
Apapun yang telah terjadi mana mungkin boleh d'undur, yang baik kita hargai...yang buruk kita belajar dari pengalaman itu.Positif akan diri maka jiwa akan tenang.
Untuk tahun baru yg bakal tiba....moga aku mahupun semua akan menjadi lebih baik dari tahun 2010 ini...Apa azam anda? Aku dah rencana a few...berdebar untuk menjayakannya nnti.
Salam...
Posted by
bukankosong
at
10:59 AM
Labels:
coretan,
tahun baru
Subscribe to:
Posts (Atom)

