Monday, June 14, 2021

Seri Manjung & Taiping

 

Yup, 3 bulan dah aku dah adapt antara Seri Manjung & Taiping

tak terpk ini terjadi, tp apakan daya... Allah menguji dengan seribu hikmah

since bertukar bos, byk dugaan...bos ini aku kenal & aku tau karekternya yg akan menyusahkan aku kemudian hari

btw sapela kita utk memilih majikan kita kan...dah takdirnya begitu, aku pasrah

Setahun jugalah aku try my best utk elakkan konflik dgn beliau yg lsg tak reti apa itu professional but end up FAIL


Actually agak malas nk buka aib org...but itulah hakikatnya bila kerjaya aku diuji dgn menda2 mengarut mcm nih

since aku dh hampir 15thn bersama Aeon, i thnk no worth it kalau aku berhnti sbb beliau

so countermeasure nya sama ada aku keluar ke cawangan lain atau pun dia berambus keluar

ofkoslah aku yg kena mengalah...haha


Masalah or konflik apa? well...too personal to share since kami pernah berkonflik masa kat cawangan kat ipoh dulu

nasib aku tak baik plak bila beliau suddenly jd bos aku kat sini


Porak peranda jugakla motivation aku dlm few months bila dia shut off aku dr dia punya team

so no choice aku kena cari jln keluar berbanding langkah berbincang/face 2 face yg tiada kesudahan

Lastly aku berpindah ke cawangan Taiping pada bulan Mac haritu


Aku agak berdendam sbb terpaksa face org mcm nih yg merosakkan masa depan kerjaya org

However kehidupan perlu diteruskan & aku kena prove yg aku sorang yg worth it to stay


Di Aeon Taiping everything ok, ofkoslah aku bleh adapt dgn mana2 tempat keje pun atau pun team sekerja yg lain 

melainkan dgn org yg ada hidden agenda

Awalnya mcm penat terpaksa ulang alik ketika cuti

Btw aku menyewa bilik je kat sana, semurah mungkin aku ambik since aku hnya berada kat sana time kerja je

cuti aje aku balik Manjung since aku ada rumah kat sini kan

even cuti sehari je aku tetap balik, serasa rumah sendiri spt holiday place to go


Dlm tempoh 3 bln nih, not bad lah adaptationnya

just enjoy the moment bila 2 jam dlm perjalanan dr Taiping ke Manjung atau Manjung ke Taiping utk balik

Tiada apa yg menyusahkan pun since aku enjoy dgn perjalanan tu

Kos aku jimatkan dgn guna motor je ( minyak mmg jimat) atau naik kereta sesekali jika terpaksa balik malam atau hari hujan


Agak mencabar jugakla time lock down nih

apapun ketabahan aku sgt kuat

so far so good, better than nothing rite


I think keputusan berpindah tempat nih much better dr aku resign sbb nk out dr surrounding yg too negative

Percayalah semua, Allah Maha Adil & beliau menguji umatNya semampu yg ditanggung hambaNya

Amin syukur....


Walau 2 Hours beza dgn rumah sendiri but kalau kita bijak, moments yg baik tu tetap ada

moment tempat keje baru, moment merentas 2 jam balik & moment mood bercuti kat rumah sendiri sgt berbaloi 

so far adaptationnya yg sgt baik

Alhamdullilah



2 comment(s):

NAZRUL AZAT JAMIL said...



1. maaf sangat2 dah lama tak datang ke blog kau
2. sesungguhnya travel 2 jam tu boleh tahan jauh
3. lebih baik stay rumah sendiri untuk keselesaan kan walaupun dapat balik kejap2 je
4. 1 day dan habis pkp & balik ke kuala kangsar & jln2 ke tepeng kalau aku ke aeon tepeng tu aku cari kau ye
5. pm aku boleh tak ??

bukankosong said...

boleh2...InsyaAllah...

no problem beb, since blog skrg dh tak femes mcm dulu, org seangkatan kita je yg layan..hehe