Tuesday, November 9, 2021

9 Nov, Tuesday at 11pm

 

Apa yg berlaku beberapa hari nih?


Yess hanya kerja...xde apa menarik pun, as usual duk rumah sewa sana kat TPG mcm xde apa yg menarik. Tak menarik utk dikongsi pun sbb after work aku hanya bermalasan dekat bilik shj.

Melayari social media mcm Twitter, IG & Youtube. Walau internet line kat sana mcm sampah & sgt struggle by daily tp aku mcm dah dpt adapt dengan kerenahnya.

Its ok kalau dia slow, so far 70% aku still dapat lihat & enjoy apa yg aku nak. Rumah tu aku sewa berdua dgn assistant aku. Comitment kat sana boleh tahan membazir but much better dr aku menyewa rumah sebelum ini yg most of the time asyik xselesa sbb panas amat walau sewa agak murah.

Maklumla bilik tu kecik & pengaliran haba mmg xsihat. Finally lepas new assistant aku pindah dr Manjung ke TPG, aku dpt menyewa dgn dia sekali. 

So far so good, sbb aku dpt bilik master room dgn toilet skali. Bilik so convinient, agak luas & xsepanas seperti mana seblum ini. Pengudaraan ok & aku less guna Air cooler. Kipas siling pun ada dgn 2 kipas stand lg, so far sgt ok lah.

As usual aku sgt bersemngat kalau dapat balik umah sendiri kat manjung. I dunno y, tp semangat dia tu lain mcm,mcm aku nk bercuti & bermalasan beberapa hari even cuti sehari pun rasa mcm sewonok sgt.

Ofkos la dpt jumpa dgn org yg aku syg....itu bonus la kan.Namun, itulah perjalanan aku hari ke hari, minggu ke minggu dan berbulan2. So far aku dah adapt dr 1st of Mac sampai skrg pejam celik tanpa sedar dah Nov dah pun.

Aku nih jenis cepat adapt & bersyukur. So mood tu xdelah kelaut sgt walau terpaksa merentas 2 jam bila nk balik manjung. 

Btw aku juga ada kwn yg aku so called BFF, tp berkubur sbb ego masing2. Entahlah... aku bila cerita pasal dia rasa kosong, kecewa & a bit marah. Nk aku cerita detail nnti, tggu lah masa sesuai bila mood aku nk buka story tu smpai. So far aku bleh cakap mcm nih jela. 

Aku dh xde bff dah dalam dunia umur 30an nih, syukur nya aku hnya ada si dia yg aku syg amat, yg aku bleh cerita semua menda even sekecik stories pun. Syukur sgt, thts y aku tak ralat mana pun bila BFF aku sendiri disappear dlm hidup aku.

Yess benar, umur ke tua nih kita tak perlukan dah extra pressure,extra drama, just nk happy dgn perjalanan hidup aku skrg je. Full stop!


0 comment(s):