Friday, January 24, 2020
2020 & 36yrs
Alhamdulillah dipanjangkan usia
merasa umur 36yrs
dan melihat tahun 2020
yg pasti tiada kereta terbang seperti mana yg digambarkan dalam buku TEKS sekolah dulu
Janji pada diri diumur 36 tahun nih
sentiasa jaga solat, jangan hubungan dgn Allah yg satu
rajin baca Quran
dan semestinya jadi lebih baik dr umur angka sebelum ini
Salam Hari Lahir untuk diri sendiri : )
Posted by
bukankosong
at
12:35 AM
Thursday, May 16, 2019
is doneeee!!!
Syukur Alhamdullilah segalanya dipermudahkan
org kata, berususah dulu, bersenang kemudian
mmg awalnya aku tak percaya , aku nk beli rumah
dulu adala tanam azam, tp mcm impossible plak rasa sbb aku rasa kena handle menda yg complicated
mungkin dh sampai masa kot, akhirnya jd kenyataan
Sembang sana sini,survey, bertanya & akhirnya aku nekad
sedar tak sedar,semua senang je jalannya
dr apply loan sehingga ke urusan dokumen lain
Alhamdullilah dipermudahkan... sek baik PTPTN settle so loan lain Alhamdulillah mudah
Rumah 1st kan...byk gak aku berhabisan
Rumah sendiri, biarlah apa kita laburkan mestilah mau yg berbaloi
Finally done!
mungkin tak semewah mana, tp syukur untuk kemudahan yg ada nihh
Istilah rumah ku syurgaku, sgtlah sesuai
Posted by
bukankosong
at
11:03 PM
Friday, November 30, 2018
Empat perkara
Lamanya tak mencoret di sini
Blog org kata bkn lagi glamer di mata pengguna web, maklumla Instagram , Tweet & FB dah take over lama dah
Btw, aku masih sama, cuma just nak inform ada few perubahan la dalam idup aku....
Umur pun dah meningkat & bukan makin muda
First....aku dah bersara dari bela kucing, sedih jugak la last day tu bila all my cats terpaksa aku let go kepada beberapa pencinta kucing
I hope mereka lagi happy dengan mereka since aku tak berapa byk masa dgn mereka mcm dulu
ada beberapa khabar aku dapat tau, mereka membesar dgn baik dgn tuan baru , mula aktif & makin comel
dulu asyik duk dlm bilik je, maklumlah aku keje shift kdg balik penat...nk bermain pun tak sempat
2nd... aku kemalangan, kereta agak teruk but miracle nya aku & kwn aku selamat, lsg tiada cedera atau calar balar
kereta aje yg worst, ini adalah pengalaman yg mmg aku takleh lupa
kenangan seumur hidup, yg mana in future aku better hati2 tika drive
apapun ia telah pun berlaku, rasa mcm tamparan besar dlm hidup
dan bertapa bersyukurnya Allah spt memberi peluang ke-2 kepada aku supaya aku lebih dekat dgn Nya....aminn...
3rd, agak terlambat rasanya utk aku...mcm rugi sbb bazir umur muda dulu
dulu aku tak terpikir pun nk beli umah kannn? Entahlah....rugi bila pk balik
dulu tak matang, bdk tempat keje aku cakap, lelaki kdg lmbat matang...betul ke?
haha...btw tak sabar nk naik umah sendiri...xcited sgt!!! lagi 5 bln lg lebih kurang mcm tu bakal duk umah sendiri plak, asyik menyewa je kan...rugi
loan pun dh approve... hopefully, rumah baru nnti menjadi hadiah/harta paling bermakna dlm hidup aku
4th... aku dh mengambil keputusan menetap aje di Manjung Perak
bandar yg kecil, kalau org mai sini mesti ingat rugi menetap terus di sini
apepun, aku rasa dah sampai masa kan...aku merancang menetap kat sini je
zaman muda dulu dah habis tempoh pun,malas dah nk bersesak-sesak spt dulu terutamanya masa kat KL,Penang & Ipoh
dah masanya ambik keputusan settle down sini
Apepun segalanya adalah ketentuan Allah, mungkin rezeki aku, aku nk lama kat sini
i dunno future macam mana, aku tak mau pk sangat, hopefully semuanya baik2 aje
dengan umur yg dah nak masuk 34 nih...aku harap aku makin lebih bijak mengatur hidup
sentiasa happy, sentiasa dikeliling org tersyg & moga segalanya dipermudahkan
I hope si Dia juga sentiasa support aku, walau apapun cabarannya tika kita bersama
Amin...doa yg baik2 ye
Sekian...
Posted by
bukankosong
at
7:43 PM
Subscribe to:
Posts (Atom)



