Thursday, April 18, 2013

mana erti syukur kamu?


geram dengan sikap segelintir manusia yg tidak mengenal erti syukur

bila dapat habuan sikit punyerlah emo



tapi sedarkah anda ketika anda mendapat habuan yg byk dulu mcm mana keadaan org yg mendapat habuan yg sedikit?

ada erti syukur kah anda waktu itu?



ceritanya seorang staff aku merajuk kerana mendapat bonus sikit kali ini, merajuk sampai tahap nak berhenti kerja

mungkin dapat bonus sikit sbb performance beliau tak berapa bagus & pernah dapat warning letter

panasnya dia mungkin kerna kawan-kawan seangkatan mendapat lebih dari beliau



melatah sungguh dia

ketidakmatangan di situ



bagi aku biasalah hidup ada jatuh bangun, btw tak payahlah rosakkan masa depan sbb ini

aku pernah lalui ini berkali-kali, tapi cepat-cepat positifkan diri supaya keputusan yg diambil nnti tidak memakan diri

barangkali dengan berhenti kerja pun mungkin perkara ini berulang, mana-mana tempat kerja pun sama aku rasa

hidup ada pasang surut atau macam roda, ada pernah kita kat atas atau juga jatuh merudum terus ke bawah

fikir sebelum melatah



yg sedihnya, habis org lain disalahkan kerna habuannya sedikit, aku yg asalnya tiada kena mengena pun disalahkan

mcm aku cakap tadilah, pernahkah dia ingat kepada yg di bwh ketika dia menerima habuan/bonus yg byk dulu? apa rasa mereka, dia pernah terpikir ke? 

mana erti syukur dia ketika itu?



5 comment(s):

i'm shin... i'm inesen said...

pasal duit.. pasal harta.. pasal pangkat.. ramai manusia mudah lupaaa.. mudah x beringat.. bila dah xde langsung.. baru nyesal.. kena selalu nengok kesusahan org len dpn mata kot baru terbit rasa insap.. rasa syukur.. ada org lagik susah dari kita

aimi adilah said...

1st time aku tgk entry kau panjg kali nie

ablxhr said...

senang ceghita kan ,manusia ni tak pernah puas :O

Asrul "iLham" Sany said...

Owh bonus ekkk... Leh ar belanja kesayangan...
Muahahaha

Qayyum Abdul Razak said...

soal gaji dgn bonus ataupun elaum mmg buat orang emosi keke