Friday, May 26, 2023

Update - Rumah manjung saya

 

Lama betul tak update sini, malas maybe...haha

Actually no idea nk update apa, cuma kali nih tergerak hati nk update apa yg ada dalam rumah aku kat manjung.

Before this pernah update sedikit pasal rumah yg aku dh beli hampir 5 tahun lebih nih, beli sblm covid beberapa tahun lepas so skrg byk gak la aku update.


Cuma dlm rumah nih aku suka maintain dgn layout & decoration yg sama ...just update few furniture dll shj yg aku gemerlapan dalam rumah aku nih

fyi ...aku suka balik duk sini walau dah pindah keje kat TPG, cuti je confirm balik walau hampir 2 jam gak berulang. Its ok home sweet home & healing tu ada kan...



* Baru upgrade TV haritu, dah sampai masanya kan, lama sgt aku pakai TV Plasma yg lama tu. Ada yg bgtau better 'hang' for better view but since ruang tamu xbesar mana, aku rasa stand mcm nih dh much better. 



* Corner library yg comel especially utk buku2 komik yg ada...novel pun ada, okla...just nice & sedap mata memandang. Actually aku tak baca sgt pun, just suka tgk depa tersusun mcm nihh :)




* Oh yeah...mmg benar aku ada kerusi rotan malas, bli awal tahun nih sbg hadiah birthday aku...huhu rasa tua dh bila ada kerusi malas nih, but mcm kena dgn tema rumah plus ada meja mkn kerusi utk 6 org...kuih raya pun ada lagi tu...




* Antara yg aku suka pasal rumah nih adalah kerna dapur yg ada satu section khas. Aku suka ala2 mcm umah lama...senang nk masak tak kacau ruang tamu kann, selain cantik plak rasa dgn tambahan perhiasan kulit2 siput tu sblm msk ke dapur :) 



* Ini keadaan ruang tamu umah aku, xbesar mana but just fine dgn aku yg bujang nih...terasa healing sgt dgn sofa hijau tu tauuuu...maybe kalau ada anak2 berubah dh kaler sofa tu barangkali :) 




* 1st entry ....okla corner utk letak kunci , wallet dll, senang rasa, xdelah letak merata2 kann...




* Ginilah pandangannya dari pandangan pintu utama...



Well, ginilah rumah aku skrg...for me sgt cozy & selesa, tempat aku healing setiap kali hari off day aku. Syukur Alhamdullilah, walau xbesar mana but home sweet home tu sgt terasa, terapi utk aku. 

0 comment(s):