Tuesday, February 21, 2023

Kahwin

 

Dah masuk Feb 2023 dah dgn jayanya...pasrah kan? masa berlalu amat cepat tanpa semua sedar. Moment2 manis akan dikenang smpai bila2, hopefully 2023 akan lebih manisnya.


Kahwin?


Ramai sgt tnya soalan ini kat aku, i think logiklah ye sbb semua ramah & sibuk nk ambil tahu pasal kita, apatah lagi umur dah cecah 30 series dan coming soon nk msk 40 series pun. Haha


Bukan mudah ye apabila melibatkan jodoh nih, semua kerja Allah. Ada yg cakap dh cukup semuanya tu, bleh la masuk minang anak dara org kan...lepas tu ada yg cakap , jgnla memilih sgt, jgnla tak berusaha plak, kena berusaha ke arah tu.


Senang cakap empunya bdn je tahu. Dia tahu kehendak diri dia, hala tuju dia, end of the day apa yg berlaku di depan Allah shj yg tahu. Aku selalu berdoa semoga aku diberi kesihatan yg baik, jodoh yg baik & penyelesaian hidup yg sgt baik. Semua org idamkan begini kan? 


Apapun atur jela hidup masing2 sebaik mungkin, please jgn susahkan sesiapa pun, jgn stress lebih2, hidup kena sentiasa ceria. Buatla yg terbaik untuk setiap langkah yg dibuat tu. Soal kahwin jodoh tu semua, kalau aku bleh jwb aku jwb, if xbleh aku cuba ubah topik. If tak boleh jugak, aku suh dema doa yg baik2. 


Nak marah & atau aku nk complain pasal depa xleh jugak, logiknya bila lahir kat negara Melayu yg bernama Malaysia nih mmg xdpt la nk lari dari soalan tabu mcm nih apatah lagi kahwin & menambah generasi itu adalah logik & baik untuk semua umat manusia. 


Umur ke tua nih, aku lebih senang buat apa yg aku suka. Itu shj...berkahwan yess kena ramai gak but sgt memilihla sikit since aku malas nk bertembung byk konflik dgn manusia yg mcm2 ragam.


So berbalik pd kahwin td....if jodoh smpai, aku kahwin lah ye, nnti aku jemput semua. Aminnn,sila doa yg baik2 je. 



1 comment(s):

i'm shin... i'm inesen said...

Kalau ada niat & kemahuan . InsyaAllah semoga di permudah.. mcm shin x tau la.. nk kawen takot x bebas.. takot serba serbi kena fikir perasaan byk pihak.. lemas lah hehe lagi pon tak jumpa lagi orang yang boleh terima kekurangan diri