Monday, August 19, 2013

demam & badan lemah


 a few days nih hanya bergelumang dgn badan yg tak berapa sihat

even cuti raya yg ada tidak dapat digunakan sepenuhnya



selepas raya mcm biasa kerja berlambak menanti

dari sekecil sehinggalah ke besar

kadang melakukan kerja pun terpaksa dengan badan yg tidak sihat



badan agak lemah

stamina tidak semuda dulu

itu yg senang dikejar penyakit tuh



dari pengalaman aku perasan, kalau kerja berat sgt memaksa diri

nanti badan haus lemah & senang ditumbang penyakit

atau terlalu bermalas berehat kat atas sofa/ tilam pun tak elok

sbb stamina bdn menjadi bertambah slow

senang juga ditimpa demam



maka bekerja lah & berehat secukupnya


7 comment(s):

the malay male said...

time demam ni kena buat keje skit kasi peluh keluar, n minum air mineral byk2 biar panas tu keluar melalui peluh atau air kencing.

whitecappuccino said...

semoga cepat sembuh..rehat secukupnya.

Sam Banjamin said...

Apa kata bila badanbdah sihat nanti, mulakan beraktiviti yg keluarkan peluh... Insya allah... Kekal mantap!

Semoga kebah lekas2...

i'm shin... i'm inesen said...

selamat hari raya ek.. get well soon~

Selamber Rock said...

musim raya adalah musim demam. aku pun demam jugak. waaa..

NUke_Rude said...

same here. recently mudah diserang batuk dan demam.

moga cepat sihat ya!

Teena Tna said...

Aah, kalau kerja terlalu 'beban' senang sakit. Sy selalu gak cmni.