Sunday, March 29, 2015

anda adalah anda


saat dulu pernah satu masa aku rasa rendah diri sangat

diri serba kekurangan, tak hensem, tak jambu, tak kaya aka punyai duit banyak

bila melihat si mereka aku pernah tunduk kepala, rasa malu yg amat

dalam hati beruntungnya mereka punyai segalanya



bila ingat balik, rasa menyesal plak sbb aku begitu

bodoh pun ada rasa

kini banyak menda, aku guna pendekatan  ' ahh, biarlah, mereka takde apa yg aku ada'



syukuri sudah apa yg Allah bagi, mencukupi dah cuma kita perlu nikmati aje

kadang manusia jadi begini ( merendah diri ) kerna mereka suka membandingkan diri dengan orang yg dirasakannya sempurna sedangkan mereka tak sedar diri sendiri lebih sempurna dari yg dibandingnya

jangan sesali kekurangan yg ada, bahkan berbangga dengan nikmat dari Dia yg telah menjadikan kita begini dengan cara kita & rupa kita



kita lihat dia hensem mulus tapi kita tak tau dia yg paling menderita kerna susahnya nak mendapatkan pasangan sempurna kerna kadang org sekarang takut untuk bersama dengan si sempurna sbb senang ditinggalkan katanya, itu contohlah ye, haha...bukan semuanya begini

kadang juga kita tengok mereka sangat kaya, apa yg diingini semua dapat, tapi kita tak tau mereka sunyi & banyak korbankan masa segalanya untuk menjadi kaya seperti itu

2 perkara ini seringkali semua orang banding kan serta keluhkan



lepaskan, bebaskan & let it go bak frozen

teruskan aje berjalan ke depan, senyum & be positif serta yakin anda yg terbaek setakat ini, just be urself

tetapi ingat jangan over confident plak, nanti orang ingat anda sangat poyo!

haha



ini antara tips awet muda



4 comment(s):

Nu'man Qatadah said...

Always keep the positive vibes :p

achik ezam said...

live life the fullest.

Gibb Sulaiman said...

kadang2 aku pun selalu rasa rendah diri, tgk org kaya, ade itu ini....

tapi betul lah cakap awak, kita tak tahu kehidupan sebenar mereka mcm mana...

Kamen Shinobi said...

sentiasa bersyukur dengan apa yang ada