Tuesday, January 3, 2023

2022 Summary

 

Last aku coret kat sini on Sept2022 thn lalu. Beberapa bulan malas utk update since mood tak kesampaian utk bercerita kat sini. Well aku still stick kt blog nih walau bleh je aku buat utube content ke? tiktok ke dll

Namun utk org yg lahir 1984 nih better aku pilih blog as diaries jugak.


Well 2022, aku summary kan serba sedikit: 

1.) Masih bujang tp hati sudah berpunya ( gituu )

2.) Circle kawan tak besar mana but manage utk ada ramai yg syg selesa dgn aku 

3.) Bulan June 2022, aku tukar ke new dept as Admin Manager & still kat Aeon Co. Sudah 15 thn berkhidmat kat company nih ( since 2007 )

4.) Pernah kena Covid utk pertama kali pada awal tahun Mac 2022, syukur masa tu dah ada pertahanan diri iaitu vaksin

5.) Sudah setahun lebih aku kat Aeon TPG store, dan sudah setahun lebih aku berulang alik ketika cuti , means off day je balik Manjung

6.) Aku ada rumah sendiri kat Seri Manjung (beli on 2019) & skrg menyewa jugak dekat TPG sbb keje kat sana

7.) Berat badan meningkat saban tahun. Alhamdullilah Allah masih lg beri kesihatan yg baik. Target aku 2023 aku nk jaga makan, since tahun sebelumnya main melantak je

8.) Target nk buang sedikit boroi kat perut. Plan utk rajin excercise, jogging,berbasikal dll

9.) Fyi aku tak pernah beraya hari raya pertama dgn Family since aku keje je hari raya setiap tahun ( tp bercuti lah 5 hari kemudian kat kg / umah manjung )

10.) Target 2023 aku nk berhari raya dgn family, lantak la dgn soalan maut bila nk kahwin tu ? huhu

11.) Aku masih pakai kereta yg sama Viva ( 1st Car aku ), dah start hint tak sihat dh. Maklumla sudah lebih 12 thn pakai

13.) Aku pernah berpindah beberapa cawangan Aeon reason utama sbb bujang, naik pangkat & pernah gaduh dgn big boss ( haha ). Aeon Wangsa Maju KL(1 yr ), Aeon Au2 Keramat KL(4 yrs), Aeon Bukit Mertajam Penang (1 Yr ), Aeon Ipoh Station 18 ( 1 yr ), Aeon Seri Manjung Perak ( 5 yrs ), Aeon Taiping ( Present )

14.) Hadiah 2022 - Oven ( pemberian sang buah hati ), 2023 - Kerusi Rotan/ kerusi Malas ( beli hadiah awal reward birthday utk diri sendiri )


Ok itu shj terlintas. Next update , ofkos nk bercerita pasal azam 2023 ( so cliche ) but i dun care. Chow!



0 comment(s):