Thursday, September 30, 2010

kerja dan gara2 mimpi aku





Sudah pukul 11am, hari ni aku masuk keje 3pm dan bermakna aku balik umah dalam around 12am..itu xkisah sbb esoknya aku cuti...suka3x...

Lately aku menghadapi masalah utk fokus tentang kerja d'sebabkan aku merisaukan masa depan aku d'dept ini...aku sangka aku singgah kejab d'dept ini tp rupanya tuhan mahu aku betul2 fokus d'dept baru ini.Maka aku harus cuba dan cuba utk menyemai feel ke arah keje yg terhebat...

Walau agak busan membicarakannya tp itulah hakikat yg aku harus telan sebagai seorang yg ingin bekerja sepenuh hati.

Ini baru je bgn tidur dan mcm biasa bila ada masa terluang sambil tunggu masa gi keje, aku akan buka 2 menda bila on9...rasanya semua tahu iaitu FB dan blog...2 laman ini sudah melekat dgn ku sbb aku menyenangi mereka sbg medium aku boleh berhubung dengan sesiapa termasuklah si dia...oh ya tak ketinggalan YM (walau dh ramai guna SKYPE lately)...

Oh ya tadi aku bermimpi, well mimpi biasa aje tp mimpi tu unik sbb aku termimpi tengah bermain permainan kanak2 yg aku suka...main sorok2...tp aku xtau apa motif mimpi ini mungkin sekadar mainan tdur kot...

Tetiba rasa rindu lak menerjah diri sebab aku mula terindu masa lampau,masa kecik...memori lalu buat aku sayu kerna mana mungkin kita boleh undur lagi...dan mereka yg bermain dengan aku dulu sudah pn besar dan ada antaranya sudah berumah tangga pn...

Nampaknya masa terus berlalu dan yg muda telah menjadi tua dan jua kanak2 kini telah meningkat dewasa...umur aku pn dh 26 thn...tuanya rasa tp ada certain benda belum aku capai lagi sepenuhnya itulah yg aku hampa...

Tapi aku tetap bersyukur dengan apa yg aku ada...sbb semuanya telah d'sediakan baik aje utk ku...masih ada ibu bapa,adik2, rakan2 yg sudi support aku dr belakang...dan tak lupa jua buat yg teristimewa yg paling aku syg juga sentiasa bersama aku...dia lately buat aku tersenyum bangga sbb dia sering menyatakan rindunya padaku.

Aku bertuah memilikinya walau dia jauh d'selatan sana...( miss u 2 dear!!!!)...

Apepun hari ini yg ada ...bg aku adalah satu hari2 yg sempurna ...aku perlu bangkit lagi...aku perlu hias lagi kerna ia amat istimewa...betul kan hidup hanya sekali...maka hargai sepuas2 nya...

Caiyok!!!!! MySpace


0 comment(s):