Sunday, September 26, 2010

Menghargai cuti dan keadaan



Esok aku cuti...walau sehari tapi aku rasa nk kosongkan fikiran sementara, nk rehatkan diri...

Malas mahu memikirkan akan hal keje yg aku rasa xkan mungkin settle nyer...lately byk pressure then byk menda2 yg aku tak ingini menggangu hidupku...aku terrimas dan terbosan ngn ini semua, serius aku mahu kosongkan pemikiran aku ini dr memikirkan semuanya..

Aku paham, sekali sekala dugaan dtg melanda mewarnai kehidupan aku, mungkin bila kita terlalu di comfort zone kita akan teralpa dengan keadaan sekejab..terlupa sekejab yg kita seharusnya berhati2 bila melakukan sst..

Namun pengalaman yg d'lalui terlalu berharga, kesabaran dan ketabahan dalam menanganinya amatla penting...

Dugaan ini yg aku rasa agak berat telah membuat aku lebih positive dan aku perlu celik di dept kerja aku yg aku rasa agak bosan ini...mungkin aku terlalu memandangnya negativ maka aku tidak mengetahui akan keseronokkannya..mungkin aku perlu xplore lagi lebih mendalam utk mengetahui akan kehebatan bila berada di dept yg aku rasa biasa ini.

Actually malam ini aku seharusnya stop memikirkan akan hal keje sementara, mahu berehat...berehat pepuas...memanjakan diri...biarla hari SELASA aku mula memikirkan pasal keje balik...

Tapi apa pun..dugaan tetap ada di mana2...dia mewarnai dengan elok sekali..pengalaman yg dikutip sgt berguna dan memantangkan diri.

Hidup hanya sekali...hargai dan penuhi dengan kegembiraan...just proceed dengan kegembiraan je walau apa pun terjadi...usah disakiti perasaan mahupun diri.

Tetang cinta pula...thanks...aku rasa aku tepat memilihmu...kau seperti yg aku mahu dan aku tertunggu2 selama ini...kau memperlengkapkan anganku...syg kamu Umah Merah...

END



0 comment(s):