Wednesday, January 9, 2013

anak



haritu aku back up team cashier

merasala jab jadi cashier

btw nak jadi cerita, masa aku nak scan barang pelanggan nih, anak pelanggan nih, bdk lagi tapi petah melawan

kerja cashier adalah scan brg, semua brg kena scan untuk charge brg pelanggan beli

nak jadi ceritanya, anak pelanggan nih ( bdk-bdk lagi ) beria-ia tak mau aku scan brg dia



aku paham budak-budak mmg cam tu sbb dia rasa tu brg dia, mana boleh rampas

yg aku peliknya mak ayah tgk aje bila anak menjerit memekik marah aku yg nak ambik jab scan brg anak mereka

jab je pun,aku nih kemain baik baik pujuk bdk tuh, tapi bebudak kan, mana dia paham

siap budak tu berang, campak barang tuh kat aku lagi sambil menjerit cam owg giler

yg aku tetiba hot kat budak kecik tuh, siap maki aku lagi tuh



omaigoddd!

mak ayah dia senyap je, lembut aje ngn anaknya walhal anak sgt biadap walau masih kecil

aku paham masih kecil, tp kena ingat melentur buluh biarlah dari rebunnya,biarlah bertegas sikit untuk pengajaran anak-anak

karang kalau dimanja sangat naik lemak budak jadinya

patutla kalau cikgu cikgu skrg marah anak & rotan anak mereka cikgu tu plak disamannya

nilah tanda-tanda kecil yg dah jadi pada aku di mana bdk tuh tak diajar cukup adab



for me, i tak kisah pun

maklumlah tu anak ko, aku cuma risau bdk tu naik lemak je, tak sedar diri & tak menampak di dunia nyata

jgn sampai jadi kes anakku sazali gara-gara engkau menatang minyak yg penuh sgt



9 comment(s):

Anasyg said...

penuh sgt minyak dia tu

Anonymous said...

oouh. sepak sekali...

Unknown said...

anak2 sekarang terlalu dimanjakan.. spoil budak2

ewanthology said...

siaplah mak bapak budak tu bila budak tu dah besar nnt.. Huhu

Encik H said...

jarang sangat kot aku nampak ko taip entry panjang2 ghope ni..hehehe

Amin A. R said...

dah besar budak tu harap kurang hajarnya itu mampu menyesalkan makbapak dia....

Wadi AR said...

betul. realiti disekolah begitu macam aku juga. nak pukul kang aku pulak kena tahan

vendoline said...

time aku kerja cashier [on byk tengok gelagat budak yg mengjui kesabaran mak ayah diorang... 1 kes..saje nak share...
cti sem td.keje tutti frutti..the anak dia bagi jatuh satu cup aiskrim rm 24.00 yang belum dujamah lg.hehe

vendoline said...

time aku kerja cashier [on byk tengok gelagat budak yg mengjui kesabaran mak ayah diorang... 1 kes..saje nak share...
cti sem td.keje tutti frutti..the anak dia bagi jatuh satu cup aiskrim rm 24.00 yang belum dujamah lg.hehe