Wednesday, January 30, 2013

jiran baru



garang betul jiran-jiran baru aku nih

td ternampak ada sebuah kotak yg sengaja ditinggal dekat tong sampah

terus ditampal pesanan khas kat dinding

ada perkataan bingai & takde otak

dasyat!



then haritu jiran bawah ketuk pintu rumah aku

bgtau kalau jemur / basuh baju elak bg air menitik atau jgn buang air nanti kena baju dia kat ampaian bawah tu walhal dah ada atap ampaian mereka tuh

aku anggukkan aje

tapi pikir balik, tang buang air kat beranda tu ( maksud aku bukan buang direct kat bawah tp terbuang air lebihan sbb perah baju kat beranda ) boleh la aku elakkan tapi kalau tak mau bagi air menitik takut terperecik kena baju atau ampaian dia yg dah berbumbung tuh aku blur jab,garu kepala

dah jemur baju kan? takkan takde air menitik kot

btw aku belum ada mesin basuh mcm korang lagi untuk nak pakai pengering dan lagi satu ampaian korang dah ada bumbung kan?

aduyaiii


11 comment(s):

the malay male said...

jiran baru tiada kompromi nampaknya.

smbotak said...

kalau garang macam tu, boleh jadi rukun tetangga...

Anasyg said...

bagi dia sebaldi air dengan tulisan - bingai - sila minum air ni :)

luddin said...

bagi mereka2 dan keluarga mereka...andalah jiran baru mereka...!

Amin A. R said...

macam tu ler nasib bila dok umah yang bertingkat2 nie.....jiran bawah benci kita, kita benci jiran atas, dan seterusnya......

aQu Mad said...

hidup berjiran, biasala bro, hihihi, sabar k.. hihi

CintaZulaikha said...

gila cerewet nak mampus jiran2 tuan belog...nama pon basuh baju...apadaaa

Rapunzeel Cikilolo said...

psiko....

::FAIZ:: said...

senyum je kat dia klu dia dtg lg.

Dezee said...

Pesan sama mereka..saya basuh air baju guna air yang yang saya guna untuk wuduk tuan..

aswadz said...

diorang x sker dgr bunyi air menitik kot.