Thursday, February 14, 2013

menanggis



dulu masa kecik tgk drama TV rasa teruja bila tgk actor atau actress menanggis

padahal berlakon aje, tapi masih mampu keluarkan air mata

bila tanya mak ayah, diaowg kata, itu tipu, pakai bawang sebenarnya mereka utk menanggis, tak pun calit air kat pipi

aku mati-mati percaya



tapi bila dah besar, dah boleh hayati sesebuah drama dan lakonan

bila menjiwai watak, apa-apa pun boleh jadi

tgk Wan Maimunah tu, sesenang 123 keluarkan air mata

memang primadona melayu



7 comment(s):

Amin A. R said...

wan maimunah memang ratu air mata....tapi tetap kagum pada neng yatimah :)

the malay male said...

memang pelakon air mata yang hebat

waterxcolour said...

wan maimunah, gelak pun keluar air mata.

Rapunzeel Cikilolo said...

tgk fauziah nawi menangis lagi la berjurai-jurai air mata :)

eszyamin said...

aku ingat menanggis tu memetik manggis td..upenye menangis,,jiwa halus ni senanglah nk menanggis ye dok..hehe

ablxhr said...

menanggis ? double g? khakah .adohai .

Encik H said...

haaa betul kata rapunzel..fauziah nawi pun ohsem kot kalau berlakon bab2 keluar air mata..

sama macam wan maimunah..