Thursday, October 6, 2011

ATM dan kena rompak


Sekiranya anda dirompak dan dipaksa untuk mengeluarkan wang akaun anda daripada mesin ATM, anda boleh meminta bantuan cara senyap dengan memasukkan no Pin anda di mesin ATM cara terbalik.

Sebagai contoh jika no Pin anda adalah 123456, jadi anda harus memasukkan nombor 654321. Mesin ATM akan mengenalpasti nombor tersebut adalah nombor yang diterbalikkan daripada nombor yang sebenarnya melalui kad anda yang masukkan ke dalam mesin tersebut.

Mesin ATM akan tetap mengeluarkan wang tunai seperti biasa, tapi apa yang kita tidak ketahui, pihak Bank dengan segera akan menghantar pihak berkuasa (Polis) kepada anda.

Perkara ini pernah disiarkan di TV baru-baru ini dan ianya menyatakan kaedah ini jarang diguna disebabkan ramai orang tidak mengetahui akan kewujudan sistem yang seumpama ini.



kredit: http://www.NurulAmir.com/


4 comment(s):

syabab said...

thx for the info bro...hmm berbaloi nie.. t aku take note..

bukankosong said...

welcome man! :p

Joey said...

i hate to say this. but please, there is no evidence it would work.

aku bukan apa, benda-benda begini kena ada bukti kukuh. setakat ni, takde pun yang berani nak sahkan. Sila call bank yang sebenar untuk mengesahkannya.
by the way, website yang u rujuk tu i tak berapa percaya sangat, banyak fakta yang tak dapat dibuktikan. I think the same website also write the article about piring astro yang kengkonon mengadap kiblat. Please dont be a victim of fakta yang salah.


Kesimpulannya, benda yang u paste ni adalah fakta yang salah. Maaf, kalau kasar. Tapi x maula kawan2 aku percaya benda2 sebegini sampai bila terjadi perkara sebenar(harap dijauhkan), rupa-rupanya benda ni langsung x berguna, just a prank.


Sekian, komen khidmat masyarakat dari aku :)

bukankosong said...

joey: pjg giler komen ko, hahahaha

ya ya aku percaya.

Kalaula ko bole jumpa aku seberani dan sepanjang ini :P