Friday, October 1, 2010

'Magika' yg membuka mataku...






Cam xcaya je aku tgk cerita melayu setelah sekian lama...serius aku xberapa gemar ngn penerbitan tempatan gara2 2 filem yg aku tgk sebelum nih mengecewakan...specially bwh penerbitan Met..... dan arahan A. R....( u know who!!)

Y huh asal arahan A.R... tuh lawak2 nya can 'tut' ...so jerk movie...nape lawak2 tu xleh jenis spontan...nape perlu wat gaya bagai dan menjahanamkan bahasa semuanya...bukan anti dan marah tp serius aku xberapa gemar ok...

But 'Magika' td aku tengok ...wow not bad!!...menjadi!!! muzikal yg catchy plus jalan cerita agak menarik walaupun ada beberapa yg mengoyahkan, namun tetap aku kata ok dan boleh menghiburkan...special appearance pelakon2 'top' menjadi walau aku tak berapa jelas ngn sebutan nenek kebayan tu , nasib baik subtitle ada...hu..hu..

Namun overall...good!!! suka!! tp team senario muncul as a team ' 5 Hang' aku xberapa gemar ok...lawak mereka tetap ke arah kemerapuan and jerk seperti arahan mr A.R tu...

Pujian utk Maya Karin as puteri bunian(menjadi), raja azura n aznil ( aku xsuka sgt), Mawi as Mr Bad tu ok lol,hebat gak dia belakon, Ziana Zain as nenek kebayan menjadi cuma kadang2 sebutan dia xjelas sbb wat suara kepit tu, team sharifah as bawang pute n merah m'banggakan,cumel aje mereka ngn dialog bersahaja(suka), Nabil as owg minyak so 18SX(xtahan last sekali pegang terung...boleh agak dalam kepala otak korang kan?) ,serius dialog si Nabil tu wat aku tertelan air liur, Mahsuri pn best walau muncul kejab2...xlupa cik Ning Baizura as PGL...wow mantap!...then sabri yunus...dialog xkering gusi...

Others ...pelakon pembantu hebat gak...walau ada kantoi sikit2...lagu2 boleh layan lol,catchy and best...well done utk KRU TEAM...jalan cerita olahan yg membanggakan plus scene2 sedih pn menjadi.

Macam nilah yg kita nk...

END



0 comment(s):