Tuesday, November 13, 2012

memahami



bagus gak kejiranan aku nih

memang berbilang bangsa

Melayu ada, India ada dan apatah lagi Cina



hari ni Deepavali

meriah giler bunyi mercun, rasa annoy pun ada

tapi aku perasan cina mahupun Melayu tak marah pun

kalau marah pun, marah halus halus je dalam rumah

maklumla kul 12am mercun memekik tak hengat dunia



tapi setakat nih xde yg kuar rumah bawak parang nak amuk

masing-masing saling memahami tradisi 

syukur sbb di sini kita aman dan tak berperang



aku smpai skrg kagum bila cina sembang ngn mamat india guna bahasa Melayu kita

walau pelat tapi nice


6 comment(s):

Rapunzeel Cikilolo said...

dah reda. dari tadi mercun sabung menyabung. hikhik

CintaZulaikha said...

happy diwali...:)

Amin A. R said...

Kan kan kan :)

nizamsani said...

katanya mercun haram di malaysia.

miranadia said...


memang orang malaysia suka marah dalam rumah jer. ahha...

Felly Sophia said...

Yang penting hormat. Melayu, Cina, India semua sama. Sama main mercun bila tiba hari perayaan. Tak perlu nak memaki hamun atau ada rasa tak puas hati. :)