Saturday, July 10, 2010

Hitam Putih kehidupan





Hari itu ketika d'warung aku mendengar lagu ini

Serius sebelum nih aku sendiri cakap aku xsuka lagu lama

Namun tidakla semua

Ada sst pada lagu ini menggamit aku

Aku sendiri kurang pasti apa




Namun kekadang zaman kanak-kanak dulu yg berlalu itu menerjah

Bersama seiring kenangan masa kini

Jauh d'hati terselit keinsafan

Sungguh aku rindu pada kedamaian..

Damainya tika dengar lagu ini

Cuba hayati bait2 lirik lagu ini...ada sst rite yg bleh guide kita supaya kita terus menjadi seorang insan yg tabah dan hebat..

Hidup hanya sekali...just hargai ok...



*Video ini diambil dr U-tube,siapa punyer aku kurang pasti,namun msgnya amat berguna..so renungkan...


Lihatlah sekitar alam
Dunia luas terbentang
Langit tinggi kebiruan
Pohon-pohon kehijauan
Hembusan bayu yang menyegarkan


Dengarkan di sana-sini
Beburung riang menyanyi
Berbunga aneka warna
Sumber kedamaian jiwa
Mensyukuri nikmat Maha Esa


Begitu berharga kehidupan ini
Bagi mereka yang tahu menghargai
Mengapa terdorong oleh perasaan
Kalau turutkan hati diri menjadi korban


Tiada yang dapat lari dari masalah diri
Hadapi lah dengan tenang
Tiap cabaran yang datang
Atasinya dengan keimanan


Sekadar buat renungan
Untukmu teman tersayang
Hitam putih masa depan
Sendirian menentukan
Hidup ini usah persiakan

Lagu by Datuk Sheila Majid


5 comment(s):

MR. SYAH said...

xsuka lgu ni.. heheh..

bukankosong said...

lol pesal?

Anonymous said...

malas nk review lagu ni coz lambt loading....hahhah! x pernh tau pn lagu ni....pape pn, sy suka dgr lagu pn coz lirik...leh guide kita.....

Sofi Zainuddin said...

isk ... lagu2 lama memang feel and full of messages ;)

bukankosong said...

MR H...r u sure ko xtau lagu nih...adussss!!!lagu nih popular ok suatu ketika dulu..

Sofi: sofi tul tu...a lot of msg..