Friday, May 20, 2011

Mengenang yg lama



Pernah satu ketika, 2 tangan langsung tak bole renggang,hati jadi satu. Kau hulur sepenuh hati dan aku menerima seikhlas rasa.

Melihat detik itu, aku gembira dan of course aku sedih juga.

Perbincangan malam tadi buat aku teringat akan cerita lama...kisahnya sama,perjalanannya sama. Terasa diri kejam! Terasa hati aku berdosa, menipukah aku itu?

Hanya kerana bosan,kau dihukum...

Perjalanan itu sudah pun berhenti...tp jejak mu tadi aku mula intai balik.Nasib baik bekas untuk mendekati mu masih ada.Bila terbuka,ku melihat kenangan kita dulu.Ia telah menjadi sejarah pun.

Menanggis?! Tidak sama sekali sbb mungkin ini takdir yg terbaik buat kita. Suatu hari kalau kita tak sengaja terjumpa, jgn tengok saya dan saya pun akan cuba utk tidak melihat kamoo.Kesannya tetap sejarah,perasaan itu adalah kenangan.Jika mampu diundur...aku tak mahu ulangi kot, sbb aku rasa ia hanya kesilapan perjalanan hidup.

Kau dan aku...Wangsa Walk,Domo kun, Secret Recipe...( hu..hu..aku tersenyum...hint bahawa sejarah itu pernah wujud).

Apepun keadaan, masa itu telah lepas.Kini aku dah besar...telah memiliki yg lagi penting, untuk dibawa ke rumah dan tangga. Takdir ini dan cerita hari ini harus diredah...dipimpin dan dibelai.

Untuk semua, aku tak minta anda faham utk entry kali ini.Hanya sekadar berkongsi sejarah lama yg tetiber terbuka dek cerita kawan yg sama keadaannya dengan aku.

Apepun dulu...aku pernah syg kamooo...


6 comment(s):

intan.maisarah said...

:)

gambar kamu itu
menggamit kenangan buat saya

achik ezam said...

saya tak mahu yg ada sekarang jadi kenangan.

jadi saya teruskan saja jalan ke depan menghadapi rintangan.

berlari ke langit memetik bintang

walau guruh berdentam dentum meberi amaran.

::FAIZ FARISH:: said...

take care... :)

Joey said...

move on. lagipun jalan yang dipilih oleh u sudah tidak lagi sama dengan jalan dia bukan?

rumah juga sudah di cat dengan warna yang lain, bagi peluang diri sendiri saling memaafkan.


p/s memahami ler.. aku kan orang paling "awal" kat sini..hihihi

yuszeanayunus said...

mungkin itu yang terbaikan yang telah ditentukan oleh NYA....
walaupn perit hikmahnya sapa yg tahu...good luck

http://bukankosong.blogspot.com/ said...

Maisarah: samala kita

Ezam: berlari ke LANGIT ke? kih..kih..

Joey: Joey thnks, ko mmg memahami aku...

Yana: Apa yg kawe miliki hari ni adalah yg plg teristimewa,yg lepas telah menjadi sejarah pun