Friday, July 22, 2011

Belajar utk tak EMO


Kalau ko tak suka owg lain EMO, maka ko pun jgn EMO gak atau kurangkan EMO ko tu.


EMO di sini bermakna sensitif tak bertempat.


Bagi aku...emosi marah,sensitif akan menguasai bila nmpak menda yg kita tak suka atau dengar.Ia terjadi mungkin tiba2 atau memang telah dirancang.


Selalunya yg suka emo2 nih pompuan lah, tp zaman sekarang lelaki pun bole, nengok je yg macho2,hati keras mcm batu namun bila dah kena batang idung sendiri. Emo nya akan kalah perempuan.


Memberontak dan melentingnya tuhan aje yg tau.


Bila tang keje paling bahaya,akan effect byk menda. Sbb apa,kan hari2 kita jumpa dia kan,maka tak syok plak kalau emo2. Masam muka tu tak bagus.Baik selesaikan cepat2, bukan setakat keje je effect, mcm2 lagilah.


Aku sgt suka owg yg professional,marah bila perlu (akan hal keje yg salah) kemudian lupakan dan back to normal.Marah di sini bukan emo tp marah sbb ko telah buat keje yg salah.


Then bila berjumpa balik atau telah settle, ko boleh get long atau berkerjasama mcm biasa.Aku paling suka owg mcm nih dan aku pun mahu jadi macam nih.

3 comment(s):

Si GadisSemasa said...

tp nak kontrol EMOsi tu bukan senang . T___T huhuh .

bukankosong said...

Cik gadis: plahan2 belajar la,dulu sy pun bole tahan emo, so hari ke ari belajar utk openkan pemikiran, then let go je..

xde gunanya simpan amarah emo tu :P

KG said...

kadang2 kalau saya emo tue, saya suka belasah teddy bear ka bantal ka..
haha rasa macam lega skit..
sebab emo sy sat ja..:)