Saturday, July 23, 2011

Definisi merendah diri



Merendah diri?

Ianya bagus dan membuat kita disenangi,namun kekadang menjejaskan diri kita kalau terlampau sbb buat ko tak confident dalam segala hal.

Merendah diri berlaku bila ko suka compare2 diri ngn owg lain.

Sifat ini ada pada semua orang termasuk aku.

Merendah diri sbb kita menghormati orang lain xpe tp merendah diri sbb kita nih xsehebat owg tu,polan tu,encik tu,datin tu ianya tak sesuai.

Setiap owg ada kelebihan...meh kita teroka kelebihan masing2 dulu.



*Jangan salahkan nasib diri bila kita tak sehebat mereka.Tp salahkan usaha yg kamu lakukan tak setimpal.


*Jangan salahkan diri bila kita tak semolek (hensem atau cantik) spt mereka , wat bodo je...bab2 rupa nih subjektif. Kadang kita kata molek,ada plak kata tak molek.BTW ramai yg cantik skrg kahwin ngn owg kurang hensem atau sebaliknya. Sikap ngn rupa, sikap lagi penting kanzzz.


*Tp payah kat Malaysia, rupa tetap no.1....namun, tgk la berapa lama mereka bertahan ( artis keropok lekor ) tu.


* So kesimpulan,wasatiah je...just be ur self...hidup pun kejab je.Buat amal dan proceed dgn kehidupan...cuma jgn OVER dah, bila disuruh jadi diri sendiri lain plak jadinya.Cthnya si Asyraf tu yg mohon nak tukar nama kepada Farhana.

5 comment(s):

Hans said...

sokong
setiap orang perlu ada sifat rendah diri tapi biar di tahap yang berpada2
kalau rendah diri tak bertempat pun memang masalah juga tu
nice entry
:-)

flyz said...

LIKE dgn jwpan HANS

Anonymous said...

[url=http://cialisonlinehere.com/#ycrda]buy cialis online[/url] - cheap cialis , http://cialisonlinehere.com/#jainx generic cialis

Anonymous said...

[url=http://cialisonlinehere.com/#ouogv]cheap cialis[/url] - buy cialis , http://cialisonlinehere.com/#zcfgc cialis online

Anonymous said...

http://www.site.com - [url=http://www.site.com]site[/url] site
site