Friday, July 8, 2011

Terjumpa kenangan lama



Semalam...tak ku jangka, tak ku mimpi, terkedu aku.Entah mata silap nengok atau kenyataan. Menelan air liur aku jab.



Bila terlihat...perkara pertama terlintas adalah 'dia wat pe kat sini?'. Cepat2 aku cover reaksi aku sbb masa nih aku tengah mkn dan sembang2 ngn bos aku.



Menyipi ke tepi aku tiba-tiba bila terlihat dia.Mau sedikit menyorok diri.Rasa aku mungkin dia telah terlihat aku. Aku je yg lambat perasan. Maka bila menyedari tindakan yg sesuai adalah melindungi diri aje dibalik badan bos aku. Jarak kami agak dekat. Cuakkkk beb! Walau simple tp dulu punyer cerita menakutkan.



Terimbau balik semula...walau tak patut dikenang lagi.



Dan tak mungkin aku tegur dia. Dalam otak ligat pusing pikir mcm2...aduyaiii...tak sangka!



Selang setengah jam lepas tu.Aku beranikan diri sms dia, maklumla no. dia masih disimpan rapi. Aku just tanya bila sampai sini? Then tau tak apa yg dia jawab. Actually bukan jawab pun...tp pertanyaan. " Siapa ni?''. Aku terkedu dan tak tau nak kata pe. So mmg dia dah delete no. aku maka aku reply "sorry, tersalah no''. Dan sms tu terus senyap dah.



Bagusla dia dah delete no.aku. Mungkin apa yg berlaku dulu satu kesilapan, maka jalannya harus begini.Aku ok aje...



Aku tak harap apa2 pun...cuma nak bgtau kat sini. Dunia nih kecik je, kekadang pusing2 kita bole terjumpa balik.Mau atau tak mau itula hakikatnya. Terpulangla pada masing2 nak menegur,mau kawan balik atau sebaliknya.



Masing2 dah ada kehidupan untuk ditempuh kat depannya.Maka proceed with ur life rite now.Past is past...walau suatu ketika dulu kenangan itu adalah yg paling manis.



11 comment(s):

Joey said...

wah. memang betul dia dah 'erase' ko. takpela, maybe too bitter for that person, the best way is to erase everything. :)


p/s ni kenangan zaman2 rumah kaler merah tu ek? Kalau salah harap di maafkan :)

bukankosong said...

Joey: pandai Mr J...tul la tu, entah mcm ana bole terjumpa lak,dtg kat tmpat keje aku lak tu

Zamri said...
This comment has been removed by the author.
Zamri said...

True. Sometimes past is past, and we have to forget part of it to move forward. Tapi, history will never be erased no matter how hard you try. It's good to have history.. sbb that's what define us today. (wish I could do the same to my blog, 'erase' jer..n start over, haha!)
Btw, thanks for having my link in ur blog! =)

Sofi Zainuddin said...

agree ngan Zamri A

yuszeanayunus said...

betul2 past is past,...kalau yg tk leh nk terima tuh sakit...

Joey said...

hahaha. i think dia ada saudara kat keramat, kan.

p/s trus nyanyi lagu x mungkin kerana sayang..lalala

bukankosong said...

Zamri: thnks 4 ur comment and thanks gak singgah balik ..

BB.B.com: hu..hu..

Yana: sama2 mencari yg terbaik dlm idup

Hidney: gitula gamaknyer...hu..hu..

bukankosong said...

Joey: entahla...mungkin ada program UTM kat sini, UTM dekat je dr keramat au2 plus ada fren dia dekat je ngn umah aku.

arina ahmad said...

takutnya bila jumpa orang kita pernah rapat dulu pastu dah gado2, jumpa balik. huuu~ lari2!!

Unknown said...

number phone tak tersimpan mngkin sbb dia dah tukar phone...

walaupun dia dah move on, tapi apa2 negative emotions dah tawar... silatulrahim xbaik diputuskan, kemungkinan bersahabat masih ada :)