Thursday, June 16, 2011

Apa uniknya anda?


Setiap insan kat dunia ini punyai keunikkannya tersendiri...tak kisahla ko tu sape? Normal ke? Cacat ke? Tuhan dah jadikan ko sebaik mungkin dah...cuma dengan ko sedar atau tak je.


Oleh itu, jgn duk pandang rendah kat diri sendiri, anggaplah keunikkan ko itu sebagai perangsang utk ko jadi yg terbaik dlm kehidupan...


Disamping keunikkan tu, ada gakla kelemahannya...mana ada yg perfect kanzzz manusia nih...maka yg lemah itu biarlah tercover dek keunikkan ko tu.


Semua owg mana mau dedah kelemahan dan keburukkannya tul tak?...keunikkan takyahlaaa, kalau bule 24 jam aje nak tayang.


Tapi sakitnya hidup nih, setitik keburukkan kita wat...sejuta tahun dia bole ingat.Namun yg tang baik baik tu kemain agi susah nak kenang...kadang2 adab dunia nih mmg bole melemahkan kita.Dugaaaannn...


Btw, apepun...sabor jelah, tuhan ada...dun wurry, kalau niat ko tu baik,suci, maka tetap ko akan terlindung dari yg tak diingini...back 2 basic je...tak gitu?

3 comment(s):

::FAIZ FARISH:: said...

setuju. buat baik, mmg susah org nmpk, kalau jahat... huhu satu kg tau...

iPai said...

penah dgr ade org bagitahu kat aku .. seorang yang lebih tua yang banyak ilmu .. dia kate, dalam dunia ni kan, setiap orang akan pakar satu benda dan benda tuh takkan sama dengan orang lain .. hanya die sorang je lebih terer berbanding yang lain .. tapi bezanya adalah antara orang tuh tahu atau tak tahu je laa ..

jadi sentiasa berusaha untuk memajukan diri kita .. all the best !!

iPai said...

balasan visit daripada shoutbaox .. sama2 ..