Friday, June 10, 2011

Ringtone sms



Kadang-kadang terfikir, elok gak ada h,set yg punyai ringtone simple je...tak perlu nak tunggu abih 1 lagu berbunyi...jenuh plak mendengar.

Cth time kat kelas ke, surau ke, bilik ke kalau sms masuk kemain agi lama bunyinya...nak nak pakai h,set nokia, mmg kena tunggu abih satu lagu baru senyap.

Paling nanya kat surau/masjid, kalau lupa silent h,set jenuh tone sms bunyi lagu smpai habih, nak-nak lagu panjang mcm lagu Isabella tu. Tak kusyuk buatnya owg2 masjid tu. Lepas sembahyang suma pandang semacam...glamer terus.

Sbb tula agaknya kat masjid suruh silent h,set dulu sblm solat. Hu..hu...

Kadang kawan aku pun sama, dia pergi mandi, aku plak tidur...then bila bunyi sms masuk...mak aih lama giler ringtone lagu smsnya nak padam...nak aje aku ambik h,setnya tu baling kat luar biar senyap terus,ganggu aku tidur je.

Biasala...ringtone h,set ada pelbagai,ramai suka lagu2 yg terkini,latest, baru ada feel sikit bila dengar,cuma tang masa tak sesuai berkemandang tu bole mengamukkan owg.

Skrg nih aku pakai ringtone h,set simple je, bunyi ketuk besi,ketuk kayu,robot...sgt simple, sekejab je bunyi.Tp keburukkannya kadang tak tersedar ada sms masuk.

Apapun...terpulangla lol, ko punyer h,set.Ni bukan isu besar pun..Cuma nak cerita baik buruk nyer jah!

5 comment(s):

::FAIZ:: said...

kalau kat masjid, yg lupa silent hp, masa smayang tetibe lagu dangdut.. Astagfirulaalazim...

http://bukankosong.blogspot.com/ said...

faiz: hu..hu..bala2 ye

Anonymous said...

aku ada jumpa laman web yg bolehkan kita edit lagu tu. Kita boleh ambil chorus je ke..

http://www.makeownringtone.com/

Unknown said...

bgus tu yusuf.. menarik.. thanks share..

any way ringtone tu bleh edit pkai windows movie maker pun ble..simple je..


p/s: ringtone saye twit2 je..

http://bukankosong.blogspot.com/ said...

Yusuf & Chip: yup...betulll tu...cuma owg yg wat ringtone dan tak edit lagu,tu yg masalah tu...