Wednesday, June 29, 2011

Dongengan sebuah cerita



Lately aku asyik layan cerita-cerita kt Youtube je, dr cerita happy2,perang2,sedih2 dan sehinggalah cerita cinta.Mostly yg xde kat TV dan film...specially cerita2 dr site indie.Pengarapan cerita pendek yg diadun baik kata ko.

Kekadang semua tu hampir berbekas kat diri aku, dihanyut arus perasaan sendiri ketika melayan cerita tersebut.

Indahnya mereka, manisnya mereka menikmati kehidupan yg telah dirancang itu. Aku aje yg agak terumbang ambing dek perjalanan yg belum tentu. Namun jauh kat sudut hati, aku tetap bersyukur aje atas segala rahmat dan nikmat tuhan.

Bila dihayati dongengan mereka, sesekali terkena kat batang hidung sendiri, specially tentang cinta. Hu..hu..manisnya, pahitnya...dan sedihnya mereka. Terbuai sendiri specially bila OST nya mencengkam jiwa.

Kisah mereka shahdu dan pelbagai...semuanya telah dirancang baik oleh pengarahnya. Aku yg menyaksikannya nih perlu belajar kot, walau tak banyak...at least sbg pengajaran utk meneruskan perjalanan hidup.

Tak semua yg bernasib baik...tp tuhan telah menciptakan yg terbaik utk setiap hamba2 Nya.


Jika kisah manis drama2 nih pernah wujud kat dunia nyata ataupun sekadar dogeng shj, maka kisah manis-manis kita pun bakal ada kot. Hargailah apa yg ada ye.






* Sedih...malam nih akan berangkat ke KL, keje menanti.

6 comment(s):

achik ezam said...

sedang coba untuk berhenti berlari ke langit...

tempat kita disini.dibumi.bukan disana.


sigh.

flyz said...

tu la...yg depan mata tak nampak..

hurrmmm...

::FAIZ FARISH:: said...

hm....

flyz said...

faiz: pe sal beb...?

amry said...

Disaat aku mencintai diri mu - Dadali............... :'(
Tersangat emosi aku dengan lagu ni.... :'(

CintaZulaikha said...

sy pon sgt emosi skrg..tp emosi keje..huuh~~