Friday, April 8, 2011

Kambing dan ayam


Kambing dan ayam adalah kawan baik. Mereka berkawan sejak mereka baru dilahirkan lagi. Pada suatu hari,ayam telah menghiaskan dirinya dengan menyangkut manik-manik yang berkilauan pada setiap helaian bulunya. Tajinya diasah sehingga berkilauan dan berjalanlah ia menuju ke kediaman kambing. Tiba di kediaman kambing, ayam pun menyapa sahabatnya itu.


Ayam: Kambing, pekabo?

Kambing: Baik. Wah,ayam. Bukan main lagi kau. Kau nak ke mana hensem-hensem ni.

Ayam: Takde ke mana. Sesajalah nak tengok riaksi engko.

Kambing: Tapi kan ayam, macam mana pun ko berhias, ko jalan tetap kaki ayam,kan?

Ayam: Ko kutuk aku ye. Ko pun apa kurangnya.

Kambing: Apa?

Ayam: Nampak macam alim. Bela janggut. Tapi telur nampak...


---------- sumbangan : fauzi bin marzuki

6 comment(s):

CintaZulaikha said...

tak sabor nak nunggu sambungan...kahkahkah

Shamsuddin Amin said...

klakar...
sindiran ni...
kita tggu sambungannyer...^^

::FAIZ FARISH:: said...

kahkahkah....

bukankosong said...

sambungan? ada sambungan ke? mana adala...

encikReza said...

ada sambungan ek?

rasa cam xder jerr...

bukankosong said...

Reza: xde sambungan rrr...