Thursday, October 4, 2012

antara service terbaik



antara service terbaik adalah dengan menyebut nama pelanggan walhal kita tak kenal pelanggan itu

contoh bila pelanggan datang membayar barang & menghulur ' membership card '

lalu cashier memberi dan menyapa '' terima kasih En Yazid, sila datang lagi ''



En Yazid terkejut dan rasa terharu, tak sangka cashier di depannya ini boleh kenal namanya plak

cashier tu pandai, dalam sibuk dia, dia sempat memadang sekilas nama pelanggan pada kad itu

bijak bijak, apatah lagi dia memberi senyuman seikhlas mungkin



bukan senyum tiga dah tu, tapi senyum berlima berenam dah

so apa pendapat geng? geng suka?


27 comment(s):

Fel said...

Servis macam gini lah yang kita mahu.

Khairul Hakimin B. Muhammad said...

grr.. rasa pelik kan.

tapi good service la!

Liyaa Mf said...

Tul gak. Aku akan rasa terharu kalau tetiba cashier sebut nama aku. Hehe. Tp kalau customer gadis2 pastu cashier lak laki, mesti dorang igt cashier tu nak ngorat lak. Huuuu

hazfee said...

susah nak dapat jumpa cashier sebut nama customer. :D

the fikirman said...

cashier gini leh cepat naik pangkat. :D

Syazwan Che Deraman said...

betul tu bro.

bila panggil nama ni, rasa macam rasa lebih kenal dan hormat.

sama jugak, masa mengajar selalu panggil nama student.
dorang pon rasa ada semangat.

Rapunzeel Cikilolo said...

emmm, kena senyum pun dah cukup baik da kan...

crescent said...

yes...itu service terbaik...dulu kat tc memang aku slalu ajar cashier untuk sebut nama customer...sekarang kat hotel pun sama...guest atau customer akan rasa dieorg lebih dihargai...

tapi slack kalo member card tu customer letak nama merepek...
ada sekali tu weekend aku tolong jd packer...jap lagi cashier swipe member card then sebut 'Terima kasih Mr Dragon' sambil nak pulang kad...aku terus tgk cashier tu lepas tu cashier tu tgk balik kad tu...memang dia letak Dragon...terus 3 3 org gelak...tapi memang best kalau situasi macam tu...terus penat hilang...

so amalkan ye shid...

aimi adilah said...

terbaik...... =)

Amin A. R said...

masa kerja hotel dulu, menyebut nama guest memang diwajibkan....dan senyuman yang ikhlas...walaupun pelanggan tu tak senyum balik :D

the malay male said...

Semua org nak terima servis mcm tu tapi x semua org boleh praktikkan servis mcm tu.

Jna marcello said...

alaa kalau dyeorg taw pun kekadang "terimaka kasih en. ;) itu jee kan..
hehehe kekadang je laa ;p

Edy Fee said...

mata kene la pantas...cust servis tip top

bukankosong said...

@Fel for u Fel kalau ko dtg supin tempat aku, haha

bukankosong said...

@Khairul Hakimin B. Muhammad mmg good service

bukankosong said...

@Liyaa Mf a ah betul, tang nih kalau cashier lelaki kemain lagi hilite nama tu, ceh

bukankosong said...

@hazfee jarang

bukankosong said...

@the fikirman ofkos! ikhlas dalam tugas beliau

bukankosong said...

@Syazwan Che Deraman kan kan kan

bukankosong said...

@Rapunzeel Cikilolo senyum itu bonus

bukankosong said...

@crescent hehe, biasala kes nih

sampai tak tersebut namanya

bukankosong said...

@aimi adilah terbaekkk

bukankosong said...

@Amin A. R a ah, buat sesuatu tugasan mestila ikhlas

kalau tak macam tulah, xde semangat nak buat

bukankosong said...

@the malay male biasala, tapi aku suka pergi UniQlo, diaowg bagi salam bersahut sahutan

bukankosong said...

@Jna marcello itu pun dah kira baik cik Jna

bukankosong said...

@Edy Fee ofkos!

Zamri A. said...

hahaha... mcm la customer tak tau. sesajer wat terkejut tu. baru la nampak cashier tu thrill sket. wahahaha!