Monday, October 8, 2012

Kita hanya pengikut


Mmg benar kita hanya pengikut

Aku akui, org kita memang obses dengan org luar & cerita luar

Tgkla senang senang kita terima artis luar, lagu dari luar, filem dari luar & culture dari luar

Ada yg tak tapis, main hambik je



Bagusnya, kita boleh jd serba boleh tapi tak bestnya kita sekadar pengikut tanpa identiti sendiri

Tgk realiti tv tu, berlambak genre copycat luar

Album dari indon rancak dimain tp diaowg sekat sana sini bila kita nk masuk pasaran sana

Skrg, ganggam stail plak, femes siot...dari anak kecik sampai atuk nenek tau

So?

18 comment(s):

LelakiSemalam said...

harus di ingat bukan kita sahaja tetapi setiap yang bernama manusia punyai naluri yang sama ...iaitu meniru dan terikut!

lihat gangnam...satu dunia ikut kannn...itu bukti nyata!

skulluv said...

how bout sekarang kita pulak create our own culture.? :)

cewah.london pulak aku.

Syazwan Che Deraman said...

betol tu.
kita hanya mengikut.
suka tiru dan lebihkan benda yang sia sia.

Fel said...

Itu pun pengaruh media massa juga. Tapi itu lah, semuanya bergantung pada diri sendiri. :)

Rapunzeel Cikilolo said...

ada benda boleh ikut dan selebihnya tidak...

iKhRam said...

kita sebenarnya berbakat
dan kita menyedarinya..

tp kalau dilihat
kemahiran meniru kita tidaklah ke mana..

tidak seperti jepun yg meniru dan mengubahsuai menjadi lebih baik..

kita meniru
setakat meniru sajalah..

mungkin kemahiran seperti itu kurang kan?

setuju tak?

enchikseseorang said...

saya rasa zapin melayu malaysia kita hebat!!

the malay male said...

Bile nk jd trendsetter Pulak kan... Huhu

Ym.Bundle said...

@LelakiSemalamsetuju dngn lelaki semalam..meniru adalah proses pembelajaran paling basic seorang manusia..mcm budak kecil baru belajr nak bercakap..mula2 dia(budak kecik) akan tiru apa kita ckp..lama2 dia pandai ckp sendiri..huhuhu..jadi mengikut dan meniru ni memang akan terus terjadi dan tidak dapat dielakkan..hehehe

bukankosong said...

@LelakiSemalam tulah, aku akui gak, tapi org kita boleh tahan copycat nya

dah masanya kita belajar kot

bukankosong said...

@skulluv jom jom jom

bukankosong said...

@Syazwan Che Deraman site positif adala sikit baik, side yg tak baik byknya plak

bukankosong said...

@Fel tu faktor takleh elak, harap ilmu penuh di dada untuk menda yg tak baik

bukankosong said...

@iKhRam org kita ambik masa kot, xpe bg peluang

positif positif positif

bukankosong said...

@enchikseseorang tapi kena ada cara lebih bijak untuk diketengahkan

bukankosong said...

@the malay male tulah, mcm cakap td, bg masa

bukankosong said...

@Ym.Bundle tapi biarlah bijak

bukankosong said...

@Rapunzeel Cikilolo pandai pandailah pilih