Saturday, October 13, 2012

marah dengan bijak



kalau kita marah, biar kita tunjuk kita marah dengan bijak 

supaya individu itu paham bahawa kita marah kerana mereka telah melakukan kesilapan

kesilapan yg sama berulang adalah disebabkan individu itu menganggap amarah kita adalah marah biasa tanpa apa apa makna



kalau perempuan senjatanya meleter

korang rasa si lelaki akan mengulangi perkara yg sama tak atas apa amarah leteran perempuan itu?



dan macam mana untuk marah dengan bijak?

menjerit marah kah?

memukul?

tarik muka dan tak tegur selama sebulan?

atau?


16 comment(s):

Liyaa Mf said...

Err baru aku nak tahu apa penyelesaiannya. Rupanya tak ada. Tapi bukan semua perempuan senjatanya meleter. Aku marah aku akan diam & mungkin tarik muka. Tapi tak la sampai sebulan. Sekadar beberapa jam je. Tapi aku rasa marah aku ni maseh bukan marah yang bijak. Marah bijak macam mana?

crescent said...

Macam mana nak marah dengan bijak???kalau dulu aku marah aku diam jer...org tanya aku jawab sepatah jer...haha...

the malay male said...

Kalau sy diam seribu bahasa.... Wife tau saya sedang marah...

Mira Maisara said...

cube senyap mase marah. kalau xtahan,tumbuk aje..haha

Asrul "iLham" Sany said...

oh, saya tak suka dgr orang membebel dan emo... walaupun orang rumah sy suka pokpek, tapi nasib baik beliau marah kejap je, kalau tak mau sy lari balik kampung ajak anak2 sekali

:D

aimi adilah said...

xyah layan wt slme2 nye =P

frimmpong said...

lu terai senjah bulu kaki dia laju laju tengok macam mana pegi..agak agak cannot go lu terai bulu lain pulak

dee said...

kalau aku marah, aku marah masa tu gak. takpun aku senyap. pastu tido. bangunnya, aku lupa dah.

bukankosong said...

@Liyaa Mf marah yg bijak adalah dengan marah professional yg berniat utk mengajar supaya perkara sama tak berulang

bukankosong said...

@crescent haha, aku pun kurang pasti wei...tp mcm jawab kat atas tu

bukankosong said...

@the malay male ok rr tu, xdela terus tambah bara lagi

bukankosong said...

@Mira Maisara kah kah kah, ini dah tak professional dah nih

bukankosong said...

@Asrul "iLham" Sany haha

bukankosong said...

@aimi adilah amboii

bukankosong said...

@frimmpong bulu ye...hoho

bukankosong said...

@dee ewahhh...yg penting aply ever after ye