Wednesday, October 17, 2012

erti belajar



kadang kalau yg susah tu tak datang

kita takkan belajar banyak menda

cthnya kalau tayar kereta bengkak, mcm nak pecah

kalau menda nih tak berlaku, kita takkan boleh tahu regenya berapa kalau nak tukar tayar baru? kena tukar dua tayar ke atau satu tayar walhal satu je yg rosak? jenis tayar tu ciplak ke ( cina mari ) atau ori?



susah senang hidup memang begitu

manusia takkan mencari ilmu ilmu yg susah dan sukar hendak digapai

mau yg senang-senang aje, bergolek depan mata

sebab tu kalau cikgu atau lecturer mengajar kat depan, dia tidur kat belakang

sbb senang nak dapat ilmu katanya



btw dah dapat bonus nih

mcm mcm berlaku, tapi tak pe, aku belajar dan aku redha

tapi tetap tidak lupa untuk menyimpan

syukur


18 comment(s):

the malay male said...

Bile dapat bonus, mcm2 benda yg tiba2 rosak

LelakiSemalam said...

dia faham bila nak belasah tuannya...hehe

Tengku Fir said...

Nak bonus sikit

StingRay said...

Tayar aku bengkak jugak.Ngiong ngiong ngiong bunyinya.

Dengan hari aku sekali bengkak.Haha

enchikseseorang said...

NAK BONUS GAKK

Fel said...

Hidup = Belajar. Salah satu definisi hidup. :)

khaifaiz said...

bgs2... menyimpan utk masa tua

hazfee said...

ko dapat bonus tetiba tayar kereta ko bengkak? keh3x. :D

CekbOlat-bOlat said...

mcm berat je bunyi .
bonus dpt sila simpan . kehkeh kdg2 duit kita simpan tu buat kita nak mmbeli . haishh -.-

bukankosong said...

@the malay male latest update...bonus tak sempat menyimpan,namun syukur...ada sesuatu yg baik buat dgn duit tu

bukankosong said...

@LelakiSemalam haha...kan kan kan

bukankosong said...

@Tengku Fir mehla, kalau ada lagi

bukankosong said...

@StingRay hoho

bukankosong said...

@enchikseseorang amboiii

bukankosong said...

@Fel tulah, so seronok

bukankosong said...

@khaifaiz insyaAllah

bukankosong said...

@hazfee amboi...gelak ye

bukankosong said...

@CekbOlat-bOlat tulahhh