Friday, December 31, 2010

Episode 3 [ ENTRY KHAS 2010 in memories ]








[ ENTRY KHAS 2010 in memories ]


Bercakap pasal keje, 2010 mengajar aku erti ketabahan, berada d'dept baru kadang-kadang buat aku bosan. Tapi lama kelamaan aku boleh adapt dgn surrounding sbb ramai yang memberi kerjasama.Asalnya aku tak berapa suka berada disupporting department sbb aku rasa tak bole nak perform sgt namun lama-lama bila fikir, yg penting hati,semangat dan perasaan aku sendiri utk terus berjuang utk kerja.

Niat tu penting, kalau kita bekerja dengan ikhlas maka hasilnya pasti ikhlas, seriusly aku cakap aku syg keje aku skrg. Walau ramai cakap even mak ayah atau kwn2 aku sendiri spt membangkang dan memandang rendah namun aku tetap tak berputus asa. Aku buktikan pada mereka aku bekerja utk kepuasan dan bukan kebendaan yg dikejar. Lagi pun gaji aku ok dan alhamdullilah boleh tampung kehidupan aku.

Aku paham aku keje shift, keje time pelik dari diaowg tambah-tambah kerja yg melibatkan customer. Mungkin kadang-kadang aku terasa dengan kawan-kawan sebab aku tak semegah mereka, tp aku tak giv up ok! Sbb aku percaya masing-masing punyai nasib dan rezeki masing-masing la.

Hu..hu..maka sehingga ke hari ini aku masih lagi bertahan walau aku tahu kawan-kawan aku dah bertukar-tukar mcm2 field dan mcm2 keje.

Motto aku adalah bekerja untuk kepuasan bukan kebendaan semata-mata walau aku tau pada zaman sekarang duit tu penting.

2010 juga melihatkan aku terpaksa menghadapi a few dugaan di tempat keje, mungkin kadang-kadang aku tak sebernasib baik spt rakan-rakan sekerja yg lain namun jauh d'sudut hati aku pasang azam utk menjadi lagi baik dari mereka. Hidup umpama roda kerna kadang-kadang juga kita berada d'bawah dan bukan selalunya bernasib baik.

Tapi apa-apa hal pun aku tetap bersyukur dengan apa yg aku ada pada hari ini.

Sekian...salam 2011. Malam ni celebrate kat mana geng?!

0 comment(s):