Thursday, December 23, 2010

semakin hampir



Lately aku banyak berehat, cuti byk yg kena clear. Anual leave,substitute,PRD dan sebagainya. Sebenarnya best gak keje macam aku nih...yala keje shift pun tapi cuti untuk berehat alhamdulillah byk gak. Plus dah beranjak hujung tahun maka cuti banyak perlu dihabiskan.


Tapi jangan compare ngn cuti cikgu sekolah tu mereka lain. Namun aku tau setiap pekerjaan tu ada kelebihan dan kekurangan masing-masing.Aku bersyukur aje dengan pemberian tuhan ni. Then good news esok aku cuti agi walau bukan cuti weekend tp tetap boleh berehat agi.


Hu..hu..


Mostly weekend aku kena keje sebab weekend la customer ramai,yala keje kat retailing mcm aku maka ini semua harus d'biasakan. Untuk sesetengah owg cuti mcm ini tidak normal, tambah-tambah keje plak ada shift pagi atau petang.


Kalau dah biasa melalui office hours mungkin agak kekok utk merasa kejutan budaya retailing ini. Namun untuk aku yg dah 3 thn melaluinya, Alhamdullilah ok je walau perit sikit kekadang sebab nk hang out ngn kwn2 pun susah namun proceed aje sebab memang aku pilih jalan ini.


Tapi apapun terpulangla pada diri masing-masing, engkau yg pilih kerjaya itu maka engkau akan melalui itu. Hu..hu...


Oh ya...pejam celik pejam celik dah 23 hb Dec dah...tinggal seminggu lagi kita akan melangkah ke tahun baru 2011. Berdebar juga aku sebab mungkin aku spt takut untuk melangkah 1 angka lagi. Hurrmmm dah tua wei...tapi aku seperti juga mcm nih, tapi aku tau ini semua ketentuan dari maha 1, Dia dah planning sebaiknya untuk kita maka jangan melatah.


Kadang-kadang kita ingat kita biasa-biasa je dan teruk melalui hari tapi sebenarnya ada orang lain yang lagi teruk daripada kita. Teruskan perjuangan dan rencanala masa depan masing-masing sebaik mungkin.


Apapun yang telah terjadi mana mungkin boleh d'undur, yang baik kita hargai...yang buruk kita belajar dari pengalaman itu.Positif akan diri maka jiwa akan tenang.


Untuk tahun baru yg bakal tiba....moga aku mahupun semua akan menjadi lebih baik dari tahun 2010 ini...Apa azam anda? Aku dah rencana a few...berdebar untuk menjayakannya nnti.


Salam...


0 comment(s):