Friday, December 10, 2010

Narnia



Beberapa jam tadi aku baru je pulang dari menonton NARNIA, dah seminggu actually xcited nak tgk movie nih , ni baru berkesempatan...lagipun sebelum nih 3D, aku xberapa gemar plus onkos nya mahal lol.


So yang bukan 3D dah kuar, tadi baru menikmati...then after menontonnya...best la walau kecewa sikit sebab king Peter n Qeen Susan xde plak...


Watak diaowg hanya dimunculkan dalam bayangan je...so kali nih Price Caspian,Edmund & Lucy yang banyak main peranan dari awal sampai habih...plus ada satu watak tambahan baru counsin pada Edmund n Lucy terlibat sama,aku terlupa plak namanya sbb pelik sgt lol nama yg d'bg tu. Cian mamat nih ada part tu dia kena jadi naga, cian tul tp ok rr dari situ dia banyak belajar erti berani,kasih sayang dan keazaman.


Ceritanya actually more on fantasi dan pengembaraan dari satu tempat ke satu tempat aku rasa tak puas sgt plus CGI dia mak aih real giler...paling cuak part ular air serang kapal diaowg.


Apepun tetap best, walau masa nk tgk wyg tu ada je gangguan, bos aku ni la...suka sgt call time2 kita cuti nih...hurrrmmm...


Yang bestnya Edmund dan Lucy dah besar dah pn, waaa...pandai rr diaowg main pedang walau umur masih muda agi, tp kalau ikut tahun Narnia diaowg tu dah dewasa dah...so conpirm rr pandai berperang.


Jalan ceritanya okla walau aku rasa ada gak yang tak logiknya, yala nak kumpul2 pedang wat apa plus dari satu part ke satu part macam tak suspen sgt,biasa2 aje...cuma kisah fantasi diaowg rr yg gempaks giler.


Apepun tetap suka cerita nih...hidup Narnia!!!

0 comment(s):