Monday, April 25, 2011

awak tu awak la



Apa istimewanya anda berbanding orang lain?

Kadang ada yg kecewa dengan diri sendiri, sbb apa? Sebab diri sendiri takde apa yg orang lain ada.

Kepercayaan terhadap diri itu penting sbb Allah menciptakan hambanya dengan cerita tersendiri. Jatuh bangunnya seseorang itu sudah tentu bergantung pada diri sendiri. Manusia tak perfect dan tak mungkin perfect sbb sehandal mana pun dia tetap ada kelemahan.

Untuk menanamkan kepercayaan terhadap diri sendiri,senang aje. Yakin aje dengan diri kamu,kelebihan kamu dan semestinya jgn compare dengan org lain. Jika kamu compare/ bandingkan sbb tulah ko rasa diri ko tu lemah.

Jalan aje selagi mampu, peduli akan orang lain. Mereka tak bagi kita makan pun,tak bagi kita duit pun, jatuh bangun sendiri tanggung.

Kita yg miliki nyawa sendiri, kita yg miliki otak sendiri utk gerakkan tangan kaki and so whatever dan kita juga lah yg mencorakkan perjalanan atau kisah kita, maka apa takut, semuanya kita yg tentukan.

Tawakal itu penting dalam setiap usaha begitu juga dengan wasatiah, bersederhanalah kamu, sbb lagi tinggi ko capai, lagi kaya ko ngn duit serta lagi tinggi darjat ko maka lagi tinggi jugalah risiko dan cabaran kamu.

Hidup hanya sekali, jadi buat apa sedih sedih, kita hentam sajelah!!!


5 comment(s):

::FAIZ:: said...

Yeah....sentiasa bersyukur atas apa yg Allah dah bagi

Unknown said...

grateful.

the best words to say.

encikReza said...

hidup cuma sekali,
So kita enj0y!

syabab said...

whoa...nice bro.. like dis one.. thx.. life must go on n never feel doubt about ourself.. (^_^)

bukankosong said...

Kengkawan,harap kita sama-sama motivasikan diri yg adakalanya termotivated nih...