Thursday, December 30, 2010

The Time Traveler's Wife



Penah tak tgk cerita nih? .....Great story! Satu idea penceritaan yg lain dari yg lain yg mungkin org kita tidak terfikir.

THE TIME TRAVELER'S WIFE-based on best selling book
Walau cerita nih tak famous sgt dan aku sendiri rasa baru mendengar akannya namun ada sesuatu d'balik cerita nih yg aku rasa lain. Cerita mmg akan perihal CINTA tp diolah dengan sesuatu yg kita sendiri tak terfikir.

Cerita berkenaan akan sorang lelaki yg ada keistimewaan yg org lain tiada ( tak berapa pasti keistimewaan ini wujud@ tidak), keistimewaan utk mengembara merentasi masa. Keistimewaan ini d'gambarkan seperti kecacatan genetik kekal pada watak (Henry), dia sentiasa mengembara kerana keistimewaannya ini sukar dikawal even pada time majlis perkahwinan sedang berlangsung pun dia boleh hilang.

Cerita bukan atas dasar magis tapi pada kehidupan seharian biasa. Di mana lelaki ini cuba untuk hidup normal bersama isteri tercinta dan anaknya. Dia mengharungi masa tanpa dapat disekat sehingga kadang-kadang menakutkan isterinya.Tapi kebaikannya dia dapat berjumpa dengan orang-orang yang dia sendiri tak sempat jumpa yg mana paling disayanginya.

Menariknya cerita ini plot diolah baik, walau setiap scene kita tertanya-tanya akan apa yang berlaku? tetapi nanti kita tetap akan mendapat jawapannya. Happy ending tapi ada sedikit tak pueh hati sebab...(tgk sndiri k).

Ceritanya sedih dan menyentuh jiwa sgt, yala semuanya atas dasar sayang dan cinta, aku sendiri tersentuh ngn setiap bait scene,mcm korang terjoin sekali dalam cerita nih.

Ada part-part tu sedih sangat, cuba korang bayangkan kalau korang sendiri boleh tahu korang mati bila? Dasyat kan? ...Then perpisahan itu satu penyiksaan...kesian anak dan isteri beliau tp, hu..hu...at least diaowg boleh jumpa balik. Nape? Sbb dia kan Traveler's time.

So meh layan...

4 comment(s):

me is aku said...

alamak. dah ada tapi x tengok lagi.
cite sedih-sedih ni selalunya slow sikit la.

Aan MI said...

yerp..
ending dia sedih..
sbb dia sndiri tgk cmne dia mati kan,...
tp susah laa klau btul2 ade org yg mcmtu..
x pasal2 asyik kene curi baju sbb tak pasal2 terpakse naked kan kan...

tp respect kat wife dia sbb understanding

Ryan Ervan said...

macam best ja~ try carik la hehe..

Anonymous said...

me is aku: tu rr, ada gak yg xsuka cerita2 mcm nih, tgk owg kot.

Raihan: A ah,tu la, asyik naked pahtu terpaksa curi baju2 owg plak,seksa giler.

Badboy: Jgn tak tgk..tgk...