Friday, August 12, 2011

Drama



Drama?

Bukan kat TV je,kat dunia sebenar pun ada.Cuma drama kat sini bukan kisah sedih atau happy ending mcm kat filem tu tp kisah yg dibuat-buat.

Cth aku ada seorang kawan,tetiber aje sakit perut separuh mati,keracunan katanya,gaya berjalan longlai bagai nak pengsan.Gi klinik siap bergaya nak muntah segala,tp tetiber lepas ambik ubat,padahal tak cucuk apapun,tetiber melompat,tersenyum gembira plak.

Aku tak tau apa motif,nak perhatian pakwe dia kot! Tp sarcastic sgt kalau betul mmg dia buat2.

Then satu contoh lagi,tetiber member baik aku call, tunang dia sakit,demam mcm tahap kronikla katanya,dalam kereta separuh mati gayanya,bercakap mcm bagi wasiat,mengerang mcm owg nak mati esok. Then bila sampai hospital...elok plak, terlompat dan terjerit mcm xde apa.

Aku tak paham? Ini drama ke apa? Atau penangan psiko tempat sakit?

Berlaku di kalangan especially pompuan...bila pakwe sebelah mulala melentok2, yg lelaki layan je tp aku bila tgkkkk...drama drama drama.

Sbb kenapa aku kata mcm tu?...sbb lepas tu xde apa2 pun,mcm dibuat2 sgt.Aku alergic ngn menda nih lately,jgn rr duk manja2 ngn aku wat drama lemah segala jika mulut ko dan perangai ko mcm ditaktor!Tp sebenarnya lemah!

Opss!!


*Drama aka mengada-ngada


8 comment(s):

Kumbang Jingga said...

bahaya drama camni..mana tau duk pakwe dia bawak kete laju2 nk cepat sampai accident plak..kang jadi drama betul hehe

W. Hidney said...

lempangkan ajer

::FAIZ FARISH:: said...

buat dose je mcm tu kan? hm... nak manja2 ngan BF... huhu

Syafiq Rosli said...

tuh namanye mngade..hehe..bese la kadang2 nk dapatkan perhatian daripada pasangan

Asrul "iLham" Sany said...

saje nak manje2 ngan B sambil belai2 perot...muahaha

JIJI YU said...

ek eleh...demam sikit je pon..melebih je banyak

bukankosong said...

kumbang jingga: tu la, baru rr ko gelabah!

Hidney: nak lempang pun anak owg

Faiz: nak manja bole je,cuma berpada-pada rr

bukankosong said...

syafiq: bosan kan? Ada byk cara nk dapatkan perhatian,tp jgn ler wat drama.Berbulu den!

Asrul: ha..ha..

Jiji: drama drama drama!