Monday, August 1, 2011

Hero uncle tua beruban


Aku hangin tul (walau bulan posa) dgn uncle2 yg 'over' kat public. Saje nak tunjuk hero padahal dah beruban dah,kubur pun dah kata mari.


Bukan apa main suka dia sound2 owg, menjerit,memekik marah owg lain mintak perhatian, padahal salah masuk brg dalam plastik beg je. Tu pun nak kecoh...tak betul kuar kan balik la pakcik yg ada uban oi!


Sian owg lain yg ko marah sesedap hati tu(guna bahasa kesat giler). Smpai ilang sabar owg tu. Nasib baik dia tak guna kudrat muda dia pukul ko,ada respect agi. (ini cerita yg berlaku LIVE semalam depan mata aku kat JUSCO).


Then 1 agi tadi (berlaku sejam yg lalu)...pun sama pakcik yg dah ada uban gak, menjerit-jerit marah owg kat phone. Ko kat stesen minyak,cakap plahan2 dah ler tak pun lari ke tempat lain yg tersembunyi.


Hilang respect aku dgr...kunun hero tua rr.Kecoh giler, aku dgr pun berserabut.


Dah la owg Melayu plak tu. Even ada kedudukan pun,respect rr owg bwh pada kita.Mereka manusia gak, lepas tu ambik sikit berkat bulan puasa(bwk bersabar bole?jgn duk ikut baran syaitan ko tu?).Cur bg cth yg baik sikit kat owg2 muda mcm aku yg melihat nih.


Sabar...sabar...(nasib baik aku puasa).

0 comment(s):