Wednesday, August 8, 2012

aiskrim 'pong'




semenjak dua menjak bulan puasa nih, aku suka bercerita perihal makanan

semuanya kegilaan aku atau mungkin juga menjadi pilihan korang 



ni kalau kat Kelantan aiskrim ni dinamakan aiskrim 'pong'

aiskrim murah yg byk warna,tp kat sini tak sure namanya apa

sedap bila dihisap time time matahari tegak kat kepala

nikmat wei



rasanya masih ada dijual lagi

masih macam dulu, macam-macam warna bak warna pelangi

tp kalau makan byk tak elok gak, perisa tambahan boleh tahan yg boleh memudaratkan diri



aiskrim yg antaranya penuh nostalgia ini lebih dikenali di zaman 90an dulu berbanding skrg

mungkin kanak-kanak masa kini lebih mengemari aiskrim scoop especially B&R,aiskrim orang kaya tuh


16 comment(s):

Hans said...

kitaorang panggil ais pop :-)

Fel said...

Favorite, favorite. Dah lama aku tak merasa.

crescent said...

aiskrim pop...sedapnya...dulu balik sekolah agama beli sebatang...patah dua share dgn bestfren...huhu...bestnye zaman dulu...

anak cik talip said...

kat sarawak pon namenye pop...myb sbb yg tu pemes kat sane haha...pas skolah wajib bli neh haha

Zamri A. said...

eskrem pong! terbaek lah. skang still jual lagi. dulu time kecik2 rega dia 10 sen jer, skang 50 sen dah kot...
*time panas, mmg best giler mkn ais pong! :)

aneff.marhfiz said...

kalau keras susah nak gigit !

::FAIZ:: said...

dulu slalu beli... 20sen je

bukankosong said...

@Hans a ah, baru teringat, aiskrim pop namanya

bukankosong said...

@Fel aritu aku nmpak kat kedai runcit, ada lagi kot

bukankosong said...

@crescent nikmat bila dapat share share, akrab 2 sahabat

bukankosong said...

@anak cik talip skrg mesti beli B&R je? hoho

bukankosong said...

@aneff.marhfiz tp sedap hisap airnya tuh

bukankosong said...

@::FAIZ:: masa aku tuh,10 sen agi

bukankosong said...

@Zamri A. mahalnyer...tp kalau ada pun aku beli yg sepeket terus , letak dalam peti ais, sesekali bole makan kat umah,smbil layan tenet,TV

adam said...

lama tak makan mende nih. sedap

Anasyg said...

ais krim doposen.