Thursday, August 30, 2012

merdeka kita



oh, esok kita Merdeka dah, ke-55 tahun,janji ditepati

hoho,janji ditepati ye?



btw besela anak muda, takdela sangat nak menghayati erti kemerdekaan nih

melainkan berfoya-foya di malam cuti, sewonok hang up ngn kawan kawan,cuci mata,cuci hati katanya




owg tua is better bab bab semacam ini

maklumla mereka melalui sendiri saat pahit getir itu

paling tak bole lupa time lawan komunis

nenek aku pernah crita, masa dia kecik, takut-takut dia duk dalam rumah, bila terdengar tembakkan kat luar



aku tak berapa reti sangat nak olah crita perihal kemerdekaan 

sek baik subjek sejarah time belajar dulu banyak membantu aku kenal asal usul negara

apatah lagi media cetak & elektronik skrg nih rancak bab bab nak promo perihal kemerdekaan negara



actually gua bangga jadi anak Malaysia

sampai saat ini Malaysia aman, syukur


10 comment(s):

Aku Pencerita said...

:)
malaysia dah merdeka.
hati aku bila lg nak merdeka.
*menggeliat kiri kanan

Jiwa Perempuan Gila said...

Selamat Hari Merdeka untuk Tanah Melayu :)

crescent said...

merdeka!!!aku je x merdeka nie...
aku tetap keje dua shift sebab anak buah gatal el tetiba...hangin je satu badan...huhu...

smbotak said...

Dulu anak jiran gua yang umur 6 tahun pernah tegur, "abang botak dah merdeka, tapi cici tak pasang merdeka lagi macam abang botak" bila dia tengok gua pasang bendera kecik kat dashboard kereta. aku suka pemahaman merdeka pada budak2 ni.

adam said...

Aku tengah tunggu buku sejarah baru tuk budak2 sekolah pulak.

Nak tengok gak adakah sejarahnya sebut psal seks3, ibrahim ali, perkasa, mahupun tukartiub. Haha

bukankosong said...

@Aku Pencerita adala tu nnti, bagi ang kecap pengalaman dulu, ye dak?

bukankosong said...

@Jiwa Perempuan Gila ye ye, apy merdeka day to all

bukankosong said...

@crescent haha, xpe, janji masyuk

bukankosong said...

@smbotak tulah, trend pasang bendera nih buat kita makin cintakan negara plak, chewahhhh

bukankosong said...

@adam biasala, kalau ada pencadang mesti ada pembakang, namun segalanya biarlah bersih ye, haha