Monday, August 13, 2012

baju yg sama



bila aku naik atas kat bahagian pakaian kat area tempat kerja aku

aku perasan berlambak-lambak baju yg sama ( yg mau dijual ) dengan kaler & patern yg sama, cuma mcm biasala saiz yg berbeza



tp anehnya kat dunia nih, jarang kita bertembung dengan orang yg memakai baju yg sama dengan kita pada waktu yg sama

atau kalau tak bernasib baik sangat pada event yg sama

kaler sama, patern sama & sejibik la, busuk busuk pun hanya saiz aje yg berbeza



so far aku pernah terjumpa, ada beberapa org hamba Allah memakai baju yg mana koleksi baju tu ada pada aku

tapi bernasib sikit sbb aku tak pakai baju itu pada ketika itu

kalau tak 'malu' wei



nampak sangatkan umat manusia nih ramai

sampai baju sama patern & kaler jarang kita nampak yg mana kita sama-sama pakai

tp tak sah compare plak dengan jersey Malaysia, football club atau apa-apa jela yg mana femes femes tu

tu lain , tu menunjukkan die hard fan nya kita pada sesuatu club atau negara



lagipun aku atau sape sape pun dah tak heran dah kalau nengok mamat pakai jersey Malaysia yg sama kaler, patern & saiz pada waktu atau event yg sama





20 comment(s):

Anasyg said...

jersey malaysia tu mmg common nampak merata2 dah. Baju laen kalo nak tengok org pakai ramai2 - cer try pakai baju yg I LOVE MALAYSIA lah, I LOVE LANGKAWI la, then jalan2 kat tempat yg so called LOVE tu, sure akan ada berlambak2 org pakai baju camtu gak

Joey said...

isk. apsal aku dah beberapa kali jumpa orang yang baju sama dengan ada dalam almari aku. nasib baik aku x pakai baju yang sama time tu. aku ingat baju yang aku ada dan masih pakai. glup

p/s nak usha2 baju melayu kat jusco lah. kedai baju melayu yang tingkat atas tu dah tutup lak ganti dengan kedai hardware. adoii

ewanthology said...

harap2 tak jumpa org yg pakai baju sama terutama skali klu kuar kat shopping complex.. weird la... huhu

Anonymous said...

hehe, menunjukkan jumlah umat manusia tu sentiasa berkembang.

whitecappuccino said...

dulu waktu ke kelas ternampak junior pakai baju kurung corak yg sejibik sama.tapidia tak nmpk akak. waktu tu rasa malu gak.

khaifaiz said...

aku sanggup x pakai baju tu terus...

Felly Sophia said...

The annoying moment bila orang pakai baju yang sama dengan kita. Saya pernah rasa macam tu.

ஜ miss klanika ஜ said...

bayangkan dibuat nye tersama baju raya dgn sesape time ziarah menziarahi .

Lelaki said...

beli konon terasa aku seorang saja yang pakai ...alih2 lepas beli berterabur orang pakai baju yang sama...aje siak!


hahaha!

bukankosong said...

@Anasyg tshirt puteh rite? one 0f famous tshirt gak

bukankosong said...

@Joey gi la usha, berlambak stock baju melayu baru tp harga bole tahan gak

bukankosong said...

@the malay male then dia lalu sebelah ko, oh mai1

bukankosong said...

@SM makin ramai umat, makin jem jalan raya

bukankosong said...

@whitecappuccino hoho, sek baikkkk

bukankosong said...

@khaifaiz tak baik membazir

bukankosong said...

@Fel adusss, malu la jawabnya

bukankosong said...

@ஜ miss klanika ஜ tidakkkK!!!

bukankosong said...

@lelakisemalam besela tu, cuma harap2 tak jmpa je

Asyraf_Crescent said...

haha...aku penah jenjalan pastu terserempak dgn sorang mamat ni pakai baju sama...dia tgk aku...aku tgk dia...jap lagi die dtg dekat trus high 5...dia cakap 'rock seh baju sama...'hahaha...cool gila masa tu...

NIZAM said...

sangat tak best bila terserempak dgn orang yang pakai baju sama. aku pernah. kat cafe plak tu time amek makanan. nk buat camne, pasrah je la. err.