Sunday, February 20, 2011

8 below



Kekadang haiwan lebih baik dari manusia yg berakal...Nape aku kata macam tu? Yala...macam ana aku tak kata macam tu, anak sendiri yg d'lahirkan pun mereka buang,tepi longkang,dalam tong sampah,tepi umah owg dan byk agi rrr.Bijak ke tu?

Lu pikir sendiri ya...btw tadi sesaja je rest-rest pah balik keje, then layan-layan tv lalu terlayanla cerita nih. Lapuk dah cerita nih,kira-kira 5 tahun yg lalu tayangannya. Tapi baru sekarang aku tgk kat TV.Penah terjumpa CD nih kat kedai tp wat bodo je.Ingat kan cerita biasa-biasa je, tp mak aih...gugur jab air mata jantan aku.

Yala...sedih k! Cerita pasal lapan sekawan anjing snow yg duk kat kwsan snowla,mana lagi?!take care each other utk survive setelah d'tinggalkan tuannya.Nasib baik tuan mereka datang cari mereka balik. Namun sebelum tuannya datang tu dah berjurai air mata aku hayati pengorbanan haiwan nih.

Nih cerita yg aku tgk kat Tv yg ada certain2 d'potong scene kerana nak kejar masa,kalau tgk kat panggung tak taula...mau malu aku nanti.He..he...

'8 Below'...boleh tgk sinopsis dia kat '' SINI ''. Utk sape-sape yg dah tgk, korang taula can ana. Aku sedih sbb pe, pengorbanan dan nilai setiakawan mereka tu. Tu anjing beb! Kita manusia nih pentingkan diri sendiri ada rr...

Masing-masing berjuang bersama utk cari makanan, ada member yg tercedera pun mereka take care. Cuma syg ada dua ekor yg mati sbb satu jatuh gunung dan satu lagi tak mampu putuskan tali yg tuan dia ikat,mati kelaparan.

Sedih sgttt...yala saat tuan dia dtg balik setelah susah payah cari transport utk dtg selamat anjing dia,bila tgk anjing dia mati masa tu sedih giler...terpaksa melepaskan anjingnya pergi setelah hampir 200 hari meninggalkan anjingnya.

Kat sini gak, dapat kita lihat tuannya adalah seorang yg pengasih(lakonan Paul Walker), sanggup buat apa saja semata untuk berjumpa balik anjing yg byk berjasa padanya. Kalau tak kerana anjingnya tu mesti Professor yg cari batu tahi bintang tu dah mati.

Aku bangga layan cerita nih...sekali sekala kita perlu belajar dengan haiwan, sifat-sifat pengasih mereka kekadang lebih dari kita. Hargailah apa yg kita ada, keluarga,kawan-kawan juga pasangan kita. Mereka satu ...hilang mereka takleh jumpa dah.

0 comment(s):