Thursday, February 3, 2011

VS

*Lelaki VS Pompuan


Salam, d'sebabkan ada beberapa kejadian yg menimpa aku lately, terfikir aku akan perbezaan lelaki dan perempuan. Yang aku nmpak jelas lelaki ini selamba,tapi bijak dan perempuan ini detail tp prihatin.

Maka terimbaula aku akan kenangan masa zaman bebudak sek. menengah dulu, ingat lagi ustazah aku penah kata....actually dia bagi contoh, dengan contoh itula aku mula paham pompuan nih macam mana? Lelaki tu plak macam ana?

Cth yg d'bagi... ada satu keluarga tu yg mempunyai anak kecil, tiba-tiba anak mereka terjatuh sebab si anak degil bermain tepi parit. Dan anak itu pun menangis. Bila menaggis si ibu cepat berlari mendapatkan anaknya, manakala si ayah tenang menyusul dari belakang.


Si ibu: " Ya Allah, anak aku! Sakit ke nak? Itula ibu dah pesan jgn main tepi parit nih, tp degil!kang dah jatuh, aduiii bengkak berdarah...abg jom hantar anak kita ke klinik,macam teruk nih''.


Si ayah: " Meh ayah tengok...ok je nih,ala sikit je, sapu ubat eloklaaa''.


So kat sini nampak sangat, perempuan itu detail dan prihatin tp si lelaki ileks aje, bertenang aje hadapi situasi. Mungkin jaga macho kot.He..he..

Apapun inila kehidupan, sbb tu kadang-kadang lelaki sukar memahami perempuan dan sebaliknya. Tapi sebenarnya,akhirnya, mereka tetap melengkapi antara satu sama lain. Macam aku ngn bos aku, kadang-kadang aku tak paham dgn dia, nasib baik dia bos...kalau takkkkk? He..he..

So apa pendapat korang?

3 comment(s):

delarocha said...

betul..takde yg sempurna sebab tu lelaki dan perempuan saling lengkap melengkapi

CintaZulaikha said...

tersangatlah btol apa yg dikatakan awak nih..cth tu mmg pnh berlaku pada saya dan keluarga.

anak terjatuh sampai bengkak benjol kpala, kita dok risau nak bwa gi klinik tapi walidnya selamba n rilek jer kata " tuam air kat benjol tu nti elok la dia"..hmm..mmg hakikat..

bukankosong said...

delarocha: yup! saling melengkapi

Ika: Hu..hu..tak pe yg penting anak tu baik..