Thursday, February 10, 2011

Tak suka @ suka




Aku kalau tak suka sesuatu tu,mungkin habis-habisan aku cuba elak dan buang dia dalam hidup aku. Yala...menda yg kita tak suka kan? Nak wat pe kita layan dia,belai dia atau terlibat dengan dia? Sometimes aku terpaksa berpura-pura baik sebab nak jaga hati je.

Tapi itu statement kejam...actually takdela macam tu sangat. Just perasaan je, kalau ikut hati memang rr, tp dalam hidup kadang-kadang kita tak seperti diberi pilihan,maka yg terbaik adalah kadang-kadang untuk menerima seadanya. Kadang-kadang menda yg kita larikan diri tu atau yang kita benci tu, tula yang akan menjadi peneman hidup.

Apa yang aku cuba ulas kat sini adalah secara general. Apa yg aku tak suka tu mungkin hal perasaan,cinta,sikap,rakan-rakan,orang sekeliling,kerja atau juga kehidupan.

Masing-masing cuba memilih yg terbaik untuk diri.Kita sendiri yg tau apa yg kita nak,tak suka atau sekadar buat-buat suka je. Namun akhirnya nanti semua itu adalah ketentuan yg Satu.

Dulu (hal cinta) aku pernah buang dia, kenapa? sebab mungkin sayang itu sudah hilang...kadang-kadang aku sendiri tak paham dengan diri aku sendiri. Kadang-kadang bila aku bosan dan rimas terutama sekali dengan sikapnya itu, aku mau aje mengabaikannya.Mungkin ia bukan jodoh aku kot sbb tu ia tak lama.

Orang kata past is past usah d'kenang lagi. Dia yg Maha Satu sudah menentukan apa yang terbaik utk kita. Berusaha ajela ke arah itu, yg penting jgn ada dendam,benci mahupun sengketa.

Apa yg kita tak suka tak semestinya menda tu bole kita tak suka selamanya. Kadang-kadang ia sentiasa bersama kita. Namun bole gak apa yg kita suka tu menjadi menda yg kita tak suka. Actually life full with unexpected things...kita aje perlu bijak dan tau nak explore.

Good Luck...


*Maafla kalau ayat aku berbelit-belit.Actually aku tulis apa yg aku rasa skrg nih...


3 comment(s):

Joey said...

hmm..

although it is different from your everyday post but I think I know what you mean.

Bila putus, memang tak boleh jadi kawan baik. Semua benda yang nampak adalah evil. Hanya masa menentukan.

p/s buang dia dari fb bukan sebab benci. You are trying to move on.

Anonymous said...

ha..ha..joey tau2 je ko ye,kita leh jd kwn baikkk nih

amry said...

2 kali aku baca entry ni bro. tapi tak dapat tangkap. otak slow. haha...tapi macam joey cakap, kalau soal cinta ni...ermmmm...perasaan susah nak ditafsir bro.
tak kenal maka tak cinta....aku nak tambah.
jika kenal tak semestinya cinta...
oh..apakah yang aku merepek ni...

breakheart ker bro? don't think too much bro.